mamma sin kompis Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 vi har muligens tenkt å gifte oss i all stillhet samme dag som samboer skal feire sin 30 årsdag. Har invitert rubbel og bit av de som vi kjenner - 250 personer, like greit å ta alt i samme festen liksom, bare at det er ingen som kommer til å vite noe om det Hvem er det man tar kontakt med når det gjelder å vie seg hos sornskriveren??
fleXibel Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Jeg gikk opp te sorenskriverkontoret og snakket med sekretæren om dato.. Må oxo ha sånn attest greie før en gifter seg og.. tar ca 1 uke el no å ordne.
mamma sin kompis Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2007 Ok, men hvor ordner man attesten henn? Sammested? hehe, er helt grønn på dette. Ene tanta til sambo jobber på sorenskriverkontoret å, så må vell passe på når hun er bort
meg & to små vampyrer Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Vi gikk på tinghuset. Vi måtte først ordne slike attester for å få prøvingsattesten. Da må du, din kjære og to vitner/forlovere skrive under på noen papirer. Disse leverte vi til folkereg og så etter noen uker (1-2) fikk vi de i posten. Når vi hadde de kunne vi få dato, ikke før. Og så fikk i dato til uken etterpå
Eve Dallas Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Dere må gå på ligningskontoret og fylle ut "prøvingsskjemaer". disse leverer dere inn igjen hos ligningskontoret. dere vil da få prøvingsattesten etterr ca. 2 uker. når dere har denne går dere ned på tinghuset og bestiller time til vielse. ikke glem fødselsattest til ligningskontoret. har dere barn er det lurt å ringe først for å høre om det er noe spesielt dere må ha med dere.
meg & to små vampyrer Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Forresten så finner man skjemaene på nettet også. Og dere må ha vitner som skriver under på at dere ikke er i nær slekt og slikt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå