*Vetlis* Skrevet 16. juli 2007 #1 Skrevet 16. juli 2007 Har spurt før, men fikk lite respons. Jeg har vært på mange UL, å alle kommer frem til samme termin, med pluss/minus 1 dag. Er da 14+2 nå, men når jeg var hos jordmor for 3 uker siden tilsvarte livmoren uke 14-15? Jeg kjenner også toppen på livmora rett ved navlen. Men vet med 100prosent sikkerhet at det er UL termin som stemmer? Hva kan det komme av? Noen som vet? Har jeg bare ei GIGA livmor eller er det noe galt?
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Stor livmor, stor morkake, babyen ligger på en spesiell måte, mye fostervann, jordmora måler bare cirkamåling osv...masse som kan føre til store SF-mål, og faktisk så trenger det ikke være noen av de tinga jeg nevner som er grunnen. For å si det slik er UL mye mer sikrere enn SF-måling,- den er jo bare der for å sammenligne med andre SF-målinger av seg selv i svangerskapet, ikke med andre sine SF-mål. Du får se åssen det blir på ordinær UL da...det er jo den som avgjør den endelige terminen.
*Vetlis* Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2007 Riga+hippiesnulla & piratspira ! Takk for svar :-) Er så utrolig kjedelig å gå å tenke på sånne ting. Bllir litt opphengt kan du si :-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Blir litt rart når forskjellige mål ikke stemmer med hverandre, men måling av magen er jo ikke for terminen skyld, men for å oppdage forandringer eller vekstavvik...er faktisk ikke vanlig at de måler magen såpass tidlig som jordmora di gjorde, så egentlig skulle du ha sluppet å tenke på dette! Du får se åssen SF-målet utarter seg...selv hadde jeg SF-mål helt øverst på det grønne feltet eller litt over da jeg var gravid med snulla,- er man bekymret for at barnet er veldig stort utifra SF-målinger, så får man eller kan be om UL på slutten av svangerskapet for å vektestemering...tror dette gjelder spesielt hvis mor er lav eller har lite bekken, eller hvis man har født veldig store barn før. Var aldri snakk om UL på meg...snulla var 4250 gr ved fødsel 8 dager før termin, og jeg hadde visstnok en veldig stor morkake!:-)
*Vetlis* Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 16. juli 2007 JA kan bli forvirret av mindre ! Å? Jeg trodde det ble gjort hver gang jeg? Der kan du se, hvor mye jeg vet hehe! Ja jeg for se, stabiliserer seg sikkert. Måla på nurket er jo helt perfekt, det er det viktigste . Når det gjelder den vekstestimeringen, så har jeg ikke noe sansen for det. Har hørt så mye tull. Mange som har fått mål som er helt bort i natta! Venninna mi feks. fikk beskjed om at sønnen hennes kom til å veie 2.5kg, men han veide 3.3! Å det er mange sånne historier jeg har hørt. Folk blir jo vettaskremte. Oi, da var hu ganske stor :-) Sønnen min ble født 6 uker før termin å veide 2640 og var 49 lang, så det var ikke noe pusling det heller.Selv om han var utrolig liten i forhold til andre babyer :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå