Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 hva er egentlig poenget med det?? skjønner ingenting av det jo.. er det bare om å gjøre å få adda mest venner, eller?
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Det er vel mye hva du gjør det til selv. Jeg har inntrykk av at de rundt 14 - 17 er veldig opptatt av å ha så mange venner som mulig på lista si. Jeg har en fetter som er 16 nå, og han var i hvert fall veldig opptatt av at han hadde en lengre venneliste enn mange av kameratene sine... Selv bruker jeg facebook til å kunne finne igjen venner fra barne- og ungdomsskolen, som jeg mistet kontakt med da jeg flyttet. Det er flere som har flyttet utenlands, og flere har også nytt etternavn. Derfor er det noen jeg har prøvd å finne igjen, som jeg ikke har klart å spore opp. Men jeg fant de på facebook, og nå har vi planlagt et treff i september. Siden jeg nettopp er ferdig på studiet, bruker jeg det også for å holde kontakten med de jeg studerte med som ikke var blant mine nærmeste venner. Vi prøver å holde litt kontakt, slik at vi kanskje kan dra nytte av det senere. Nettworking, veit du. Det kan være viktig i arbeidsmarkedet fremover. Så for min del er facebook en måte å holde litt kontakt med de mer perifere vennene mine, og ha en oversikt over personer jeg vet jeg kan ta kontakt med dersom jeg skulle trenge det. F.eks. sendte jeg en melding til en jeg kjenner litt og spurte om noe med dataen, fordi jeg vet at han er dataingeniør. Mye lettere enn å skulle prøve å huske etternavnet, og så finne mobilnummeret på gulesider. Men jeg synes ingen skal føle seg "tvunget" til å ha en facebook-profil. Mine tre aller nærmeste venninner har ikke det, og jeg har jo ikke mindre kontakt med de av den grunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå