Gå til innhold

Noen som har au-pair?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil gjerne komme i kontakt med andre familier som har au-pair. Vi har ei 20 år gammel jente hos oss...og nå begynner det å slite på familien vår. Ønsker å høre hvilke regler dere har til deres au-pair om å ha litt privatliv bare familien. Takker for alle svar. Kan utdype mer senere...

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har pratet om det, bare for morro. Skal ikke ha au.pair.

Jeg synes ikke noe om å ha ei ungjente løpende rundt i huset. Min mann erter meg å sier det kunne være morro, men vi er begge enige om at det ikke passer oss.

Skrevet

Faktisk så var det jeg som fåreslo au-pair pga vi ikke fikk barnehageplass. Gikk greit de første månedene. Hun har vært hos oss siden desember,å nå går det ikke så bra lenger.Hun sitter oppå oss 24timer i døgnet,det er så mye som har skjedd ,kan umulig få skrevet alt ned her...prøver med stikkord: Hun er veldig opptatt av mannen min,springer etter han som en valp hele tiden,gir oss ikke privatliv,endte med at jeg og mannen min sluttet å prate,ble mye krangling,hun dreit seg totalt ut i bryllupet vårt da hun ble FULL å befølte en av gjestene våre midt i lokalet framfor familien og vennene våre! Kjente at begeret randt over. Dagen etter pratet jeg med henne om alt dette.Svaret jeg fikk var: "Har ikke tenkt å be om unnskyldning for jeg har ikke gjort nå galt,jeg er vandt med å oppføre meg slik på fester! jeg er heller ikke intrisert å sitte på rommet mitt for å gi dere privatliv og ikke vil jeg finne på noe ute for det har jeg ikke råd til! " Det er 3 uker siden diskusjonen,har ikke sedd henne siden da. Hun viser seg kun når jeg er på jobb...klart da får hun jo tid alene sammen med min kjære... det har vært veldig tungt for oss...å ivertfall når hun ikke viser meg noe respekt!! Hun skjønner ikke at det er meg hun må komme overens med for å kunne bli hos oss. Hun tror hun har full støtte fra mannen min..."synd" hun tar feil der....

Men nå gjør jeg alt for å få en annen ording slik at hun kan forlate familien fortest mulig!!!

• 2 uker senere...
Skrevet

jøss for ei jente!!!!

Jeg har hatt en litt annen opplevelse for noen år siden. jeg var tja...hva skal man kalle det.. 50% au-pair samtidisg som jeg arbeidet et annet sted. for å spare op litt penger.

jeg jobbet fletta av meg for familien der, passa unger, laga mat, vaska hus og det som hører med. jeg hold meg på hybelen min med mindre jeg var invitert opp av vertene mine.

det jeg ikke holdt ut var mannen i huset om stadig kom med seksuelt betonte vitser og kommentarer. samt at han hele tiden plukket på hvordan jeg vasket gulv, tørket støv ect... han skulle hele tiden vise meg hvordan jeg skulle gjøre ting.

kona i huset var veldig fornøyd og v har endalitt kontakt den dag i dag. men mannen hennes ble for drøy en dag jeg kom hjem å han sto naken på soverommet med døra åpen. å han ropte på meg så jeg måtte snu meg. da så jeg at han var naken å da ble han liksom flau. litt sånn: oi uups...jeg var visst naken i døråpningen når jeg ropte på deg. IDIOT!"

men du anonym burde virkelig finne deg ei ny jente å ha i hus. ei som kanskje er et par år eldre å har egen kjæreste hun kan være sammen med på fritiden?

jeg var 23 dette året.

lykke til!

Skrevet

Hørtes ikke noe trivelig ut for deg.

Ja hun er et kapittel for seg selv. Vel i det her tilfelle så er det hun som er pervers. Eks.: Hvist det er mannen min som skal vekke henne på morgenen så kan hun si "ja husk nu å kom å kryp opp i senga mi så vi kan ta oss en runde" Det var en mild versjon. Hun er også opptatt om mannen min syns hun er feit,om hun trenger å slanke seg,hvordan hun ser ut osv...

Hun er fra Latvia,skulle kanskje ha funnet ei norsk jente.

Her har hun ikke mange arb.opg. Hun passer 2barn og den ene går på skole,ansvar for vask av klærne te barna og lett husarb(støvsuging/vask av golv). Nå i det siste så har hun ikke gjort en drit! Før hun gikk av på ferie så var alle klærne til barna skitne!! Oppi alt så var hun ikke bortreist engang. Vi måtte rømme huset for å få fred.

Nå er ferien over,og hun fordufter når jeg er hjemme. Kommer bare fram når jeg er på sein vakt. Er så lei av det her....

Mannen min mener vi kan arbeide med det her så vi får det bra alle sammen. Men er ikke intressert i det. Er jeg på jobb sent så er jeg bekymret for hva hun prater om til mannen min.

Takk for svar!

Skrevet

jøsses...nei få a ut av huset så fort som mulig. det der går jo ikke!

Skrevet

Godt å høre at det er andre som er enig med meg. Får selv følelsen av at det bare er jeg som overdriver og prøver å skyve tankene /følelsene bort...men det hjelper ikke stort...

Skrevet

Hei

Har aldri hatt au-pair da det er mitt første barn.

Men jeg har til gjengjeld vært au pair i 3 år.

2 ulike familier. Første gangen i USA som 18 åring.

Og andre gangen i England.

Jeg la vekt på med det samme når jeg søkte ut at jeg var au pair for og passe barn ikke være hushjelp. Såklart jeg hjelp til i huset som man gjør når man bor ett sted. Men ikke mer enn det.

Dette var faktisk en av grunnene til at familiene valgte meg som au pair. Da det viste at jeg var faktisk intressert i det som var det mest dyrebare de eier.

Passet først 2 barn på 6 og 8 og var med på masse fritidsaktiviteter, hjalp med lekser, laget middag og annet. Men hadde i tillegg masse venner i lokalsamfunnet tok noen kurs på skolen der etc. Må si familien var veldig opptatt av og få meg med i familien men samtidig at jeg skulle få lov og ha ett eget liv.

Den andre familien var det en baby på 5 måneder når jeg startet og når jeg sluttet var de 3 barn. Men hjelp der til med alt, "nattteskift" pottetrening, babygrupper og masse annet. Men hadde også ett eget liv.

Må si jeg hadde bare positive opplevelser og begge familiene er fortsatt en del av mitt liv selv om det nå er 7 år siden jeg sluttet som au pair.

Men den jenten du har i hus passer ikke helt som au pair ser det ut til......mitt råd er: Få henne ut av huset og tenk over om du vil ha en ny.

Hun virker ikke helt normal og som hun har de interesser en au pair skal ha.

Skrevet

Det er tungt når hun ikke vil gjøre noe på egen hånd. Jeg søker allerede etter ny au-pair,men har ikke helt mannen min med på det. Han mener vi kan fikse på problemene som har oppstått,og for min del så er det alt for sent.

Vi var også opptatt av at hun skulle bli en del av familien,men det ble alt alt for mye!!

Skrevet

herregud!!....jeg er sjokket...få henne ut av huset fortest mulig!!...dette må jo mannen din oxo skjønne,at hun ikke kan være hos dere lengre!!

hun kommer til & ødelegge dere som familie....

• 1 måned senere...
Skrevet

Aner ikke hvordan regler mht au-pair er, men jeg sier ville jo også blitt kvitt henne snarest. Og hvorfor i allverden vil din mann ha henne der, en ting er at hun er uhøflig og ekkel, men når hun ikke en gang jobber, bare bor hos dere og får lønn. Æsj! Uansett, jeg kjenner jeg blir fryktelig irritert og barnslig på dine vegne, og hadde det vært meg hadde jeg gjort alt jeg kunne for å gjøre livet hennes et helvete!

Skrevet

hmmm...jeg stusser litt på mannen din....siden han er så opptatt med å fikse dette. Du tror ikke han faktisk holder på med noe med denne jenta som han ikke burde gjort?

Skrevet

Nei det gjør han ikke. Det han mener er at vi ikke kan behandle ho som et "dyr" bare kvitte oss me ho. Men nå er vi på leting etter ny au-pair. Han har innsett selv at han er lei av styret hennes. Hun har sluttet helt å prate til meg,jeg orker ikke å forsøke lengre. Så nå trenger jeg bare å få ansatt en ny og begynne på nytt. Tror 10kg vil lette seg fra skuldrene mine.

Skrevet

Om en ukes tid er hun ute av huset mitt for GODT!!! Det skal bli deilig.

Her for et par dager siden tok jeg ho i å ha prøvd å logge seg inn på flere nettsider med mitt brukernavn!!! Blant annet på barnimagen!!! Hun hadde tilogmed prøvd med en e-mail adr som jeg ikke bruker,og med min manns e-mail adr. SYKT!!

Men nå er det nu heldigvis over snart =)

Skrevet

Vi har au-pair og det fungerer kjempefint. Vi er gode venninner og ungene elsker hu...Er vel forskjell på jenter!Blir ikke barnehage neste år heller her...

Skrevet

så kvitt deg med henne, er vel ikke noe å ha rundt seg huset hu....du finner deg jo i det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...