Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

går dere selv ut ifra mens eller ul termin? Det er kun 5 dager forskjell på min termin, men føler at mensterminen er riktig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går ut fra ul.terminen. Jeg ble satt tilbake 2 uker(arrrrggg!!!), men håper på mensterminen. Jeg føler også at mensterminen er riktig så jeg får vel bare vente å se....

Skrevet

det som er så kjedelig er at vi aldri får svar på om mens eller ul termin er riktig.

Skrevet

Jeg gikk ut ifra UL termin, fordi det er den som brukes til å beregne alt av permisjon, overtid osv.

(nå stemte forøvrig ingen av terminene mine, så nå tar jeg den første og beste mulighet for å føde...)

Skrevet

Går ut ifra ultralydterminen. Men nå er mensterminen min bare én dag senere, så det er ikke store forskjellen. :)

Skrevet

Jeg har menstermin i dag, UL termin til onsdag og min egen egg-løsningstermin til lørdag. Tror ingen ting skjer før EL-termin...

Skrevet

Jeg har mens trmin 2.august og ul-termin 28.juli..........har alltig gått etter ul-terminen så jeg følger den....!

Er ikke store forskjellen uansett heller=)

Skrevet

Hadde mens termin den 13.07.,men har ikke kommet noen baby enda.

Har gått utifra ul termin hele vegen som er den 28.07.

(men har håpet på m.term.)

Føler meg veldig klar nå!

Skrevet

Har faktisk Ul termin 4 august og mensterin 5 august, så jeg håper det skjer en av de dagene ;o)

Skrevet

Utgår fra UL termin

..men føler att mens terminen er mera riktig..vet exakt når h*n blev tllverkad : )

Skrevet

mens termin 2009,ul termin 2709,går etter ul termin da det er det jm og legene også gjør.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Selv om man vet hvilken dag og hvilket klokkeslett man hadde sex vet man ikke termin. Det er spesielt to ting som gjør det usikkert.

Det kan ta noen dager før egget blir befruktet (tror det er opp til 5 jeg) og etter egget er befruktet kan det lige i dvale før det begynner å vokse.

Skrevet

ul terminen føler jeg er mest riktig:) Ble jo flyttet frem 1 uke så=)) hehe...

Skrevet

Det er riktig, men om man (som jeg) har skikkelig kontroll på eggløsning (pga el-tester OG temperaturmåling) så vet man ganske mye mer enn om man bare går ut fra når man hadde sex. Et befruktet egg kan gå i "dvale" hevdes det, men dette forklarer ikke at min egen mens/EL-termin er fem dager ETTER UL-termin.

Skrevet

ul-termin - det er jo den sykehuset går etter ift overtid ol - så da er det vel lite vits i å følge mens-termin...?

Gjest Ut på tur
Skrevet

Bare leste en artikkel i A-magasinet tror jeg det var hvor det stod om forskningen som pågår i forhold til å fastsette termindato.

Der nevnte de at selv med kunstig befruktning var det høyst usikkert.

Det de sa var at det eneste som var sikkert var dagen ungen blei født. Men det forskes vist veldig mye på dette.

Ja ja , termin er jo uansett +/- to uker på den datoen vi har fått. Jeg har termin 15 August så jeg regnermed å få barn i August ;)

Skrevet

Har det akkurat som deg my81. Fem dagers forskjell, følger menstermin som er først :) Har følelse av at den kommer til å stemme mest.

Skrevet

jeg fikk samme termin dato på ul som på mens .så her var det enkelt.23juli.

Skrevet

Menstermin regnes som en foreløpig termin, mens ultralydterminen regnes som den _egentlige_ og riktige terminen. Det er den myndighetene tar utgangspunkt i, og den vi bør bruke.

Skrevet

Har menstermin og ultralydtermin på samme dag!

Skrevet

Har menstermin på lørdag og ul terminen ble flyttet enda 10 dager...

Tror det som er riktig er midt i mellom faktisk...

Skrevet

Hehe......jeg har det ganske enkelt slikt.

Jeg regnet ut i fra min mens, og kom fram til 12.sept.

Da jeg bare ho jordmoren min sa hun at termin var 14.sept.

Da jeg var på ultralyd, så kom hun fram til 13.sept. :)

Så ikke mye i forskjell :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...