Gå til innhold

Bytting av fastlege og helsestasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal bytte fastlege er det sånn at den gamle legen min sender alle papirer til den nye? Jeg har flere medisiner jeg bruker som jeg bare fyller ut en lapp når jeg trenger nye medisiner, men da trenger jeg vel en ny resept når jeg skal bruke et annent apotek. Eller hvordan blir det?

Å angående bytte av helsestasjon. Holder det med å si fra til den gamle at jeg bytter å så sender de papirene videre til den nye. Men hvordan vet jeg egentlig hvilket helsestasjon jeg hører til når jeg har flyttet til et nytt sted. Har prøvd å søke på helsestasjoner på der jeg skal flytte men det kommer så mange opp. Betyr det at jeg kan velge hvilken jeg vil eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legen sender ikke papirer. du må be om å få kopi av journalen din, og dette må du betale for. hvis du oppbevarer resepten din på et apotek får du resepten med deg og henter medisiner der det passer best. sikkert lurt å få deg en time hos legen din nå slik at du har resepter på alle medisiner til du har fått ny fastlege.

helesestasjon vet jeg ikke ,men det gjør de sikkert på helsestasjonen der du er nå, evt ringe kommunen du skal flytte til.

Skrevet

Oki takk for svar :) Har alle reseptene liggenes på apoteket så da skal jeg dra å hente de. Men er det ikke et sted på nettet man kan bytte fastlege, vet du hvor?

Skrevet

trodde det gikk automatikk i dette jeg, sikter spes til helsestasjonen. Mener at vi aldri har sagt fra at vi flytter, men når vi har kommet til den nye plassen har vi fått brev både fra helsestasjonen og nav om valg av fastlege. Journalen min fra tidligere lege har de ikke på det nye legekontoret, dette gjelder også journalen til gutten min fra helsestasjonen. Så akkurat på det punktet kan det være at du må si i fra.

Skrevet

du kan endre fastlege på nav (på internett)

Skrevet

Da jeg flytta sist sa jeg ifra til helsestasjonen at vi skulle flytte, men da flyttet vi innenfor kommunen så da visste de hvilket hs jeg skulle høre til å da snakket de med de for meg å sendte alt av papirer. Men nå skal jeg flytte til en annen kommune så vet ikke om min hs vet hvilket hs jeg kommer til å høre til.

Har ikke fått byttet fastlege ennå for flyttet igår så har ikke kommet så langt ennå. Er det på nav sine sider det står valg av fastleger eller?

Skrevet

`Da fikk jeg svar om dette ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...