Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har gått på p-spøyte, og sluttet med den for et år siden, og første mens er ennå ikke kommet...planen var/er jo å bli gravide, men at det skulle tatt så lang tid hadde jeg aldri fantsert om...har gått på p sprøye tidligere, og sluttet med det 2 ganger, og mens har vært der med en gang, men altså ikke denne gangen...vet det kan ta 8-13 mnd før mens kan komme tilbake....noen erfaringer med det??? begynner bli frustrert og utålmodig..kan man legen gi hormoner og få dette i gang igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med gynekologen din så vil du kanskje få pergotime...

Skrevet

er det noe i såfall man legger på seg av?

Skrevet

Neeei... Tror ikke det.. kommer ann på person til person tror jeg.

Skrevet

hørt at mange som settes i gang med hormoner legger på seg, nå vet jeg ikke om dette gjelder pergo...har bestil time hos fastlegen og fått time etter ferien, så jeg håper vel at kroppen er i gang før den tid, eller så får han hjelpe meg i gang:=)

Skrevet

slutta på p-sprøyte juli2005 fikk mens mars 2006 ble gravid nov 2006.. er så foskjellig..... prøv ikke tenk på det, vet det er vanskelig, kansksje det hjelper å dra til en gynekolog bare å få en bekreftelse på at alt er som det skal, det er det jo sikkert, men det kan ofte hjelpe.....

masse lykke til

Skrevet

Jeg fikk ikke mensen tilbake før etter 15 måneder:/

Skrevet

hei:) etter jeg sluttet på sprøyta så tok det ca 6 mnd før jeg fikk mensen. jeg prøvde ikke blir gravid da så jeg syntes det bare var deilig :) jeg la på meg veldig av sprøyta jeg da..11 kg! og de forsvinner ikke heller :( jaja..jeg har ikke gått på prevansjon på 1 1/2 år og fortsatt ikke blitt gravid. Vi er ikke aktive prøvere men syntes det hadde vært veldig koselig med en liten en:) men jeg tror nok det er veldig forskjellig fra person til person når man får mensen tilbake så bare vær tolmodig:)

Skrevet

Hei!

Jeg gikk på P-sprøyte i ett år. Bestemte meg for å slutte og da tok det ett år å få tilbake mensen. Var hos spesialist og fikk noen tabletter, og vipps så kom mensen. Jeg fikk ikke bivirkninger av de tablettene.

Lykke til

Skrevet

Er det noen av dere her inne som har erfaring, eller kunnskap om anovulatoriske faser etter p-pille slutt?

Jeg får nemlig en blødning mellom dag 25 og dag 31 hver måned nå 19 måneder etter sprøyte slutt. Men det er kun enkelte måneder jeg registrerer en eggløsning, og disse eggløsningene har hatt forskjellige luteal faser. Luteal fasen ser ut til å bli lengere. Startet med ca 5 dager 9 mnd. etter sprøyte stopp og er nå oppe i 11 dager . Så spørsmålet i kortform er vel slik; Noen andre som har fått igjen blødning etter p sprøyte men som mistenker at det ikke er en menstrasjon? Etter p sprøyte bruk og etter at menstrasjonen har kommet tilbake er det vanligere at et egg har vanskelig for å feste seg i begynnelsen pga. sprøyte rester? På forhånd takk.

Skrevet

Dytter litt jeg, så kanskje noen kan hjelpe meg..

Skrevet

Anybody..............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...