Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Er så i tvil fortiden. Er alene med 4 barn, fra 3år til 13,og skal prøve meg på å studere (nettstudie). Vet bare ikke hvordan jeg skal finne tid i døgnet til det. Jobber 40% turnus i tilegg. Noen som har gode forslag til hvordan studere? Det er 14 år siden sist jeg studerete,så der er noe å skal komme seg inn i studierutiner igjen:( Leser dere på morgenen eller på kvelden? og hvordan klarer dere kutte ut tanken på alt som skulle vært gjort hjemme? ønsker bare noen gode råd, så jeg klarer å komme igang:)
tonebf Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 jeg går på skole, ferdig med 2året på vgs nå og nå til høsten begynner jeg på almen, kan bli slitsomt.... syns du er tøff som skal begynne på nettstudie, tror jeg ikke jeg ville klart... har ikke så mye selvdisiplin hehe.... jeg leser om kvelden når mini har lagt seg, er egnetlig litt dårlig på og lese men kan vis jeg vil... hadde aldri klart og lese på morran, da er jeg for trøtt! når jeg skal lese,skrur av lyden på tven, tar fram boka, og leser.... jeg har altid et provblem, jeg begynner altid og lese dagen før prøven min jeg... lovet meg selv at jeg skal skjærpe meg nå *HJELP* hvordan studier skal du ta? lykke til
Tomine is my star Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Heisann... Vi er to i samme båt...tenker nemlig på det samme som deg.. Men jeg har bare ett barn da..
bærtæ Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Heisan:) Har permisjon fra studier selv nå, så har enda ikke vært i den situasjonen at jeg har studert med barn. Men skal begynne ta fag igjen nå etter sommeren. Ser nok for meg at jeg blir å lese om kveldene. Har studert i 4 år nå, og jeg leser best på kvelden uten barn også! Kan vært lurt å sette opp en leseplan, og prøve følge den "uansett hva". Kommer en først ut av den er det veldig lettvint å bare forskyve den enda litt mer...og enda litt mer:/ Ang. tanker om hva som skal gjøres hjemme ja... jeg klarer IKKE lese med rot rundt meg. Kan jo bli en utfordring nå når det er et barn med i bildet;) Ser den eldste din er 13. Hva med å delegere ut litt husarbeid? Ikke i så stor skala men litt for å hjelpe på?
Gullsomkk Skrevet 18. juli 2007 #5 Skrevet 18. juli 2007 Hei igjen:) Har nå fått tenkt litt på det med å lese på kveldene, og tror kanskje det er det lureste ja. Jeg har jo da fått unnagjort alt som skal gjøres på dagen, og barna er i seng så det er jo stilt og roligt rundt meg. Takk for forslaget:) trenger noen tankevekkere innimellom:) Jeg skal gå helsefagarbeider. Jobber nå på et omsorgssenter, men det er ikke mulighet for å få fast jobb uten utdannelse, så da er det bare å hive seg rundt å få det gjort:)
Winterlady Skrevet 18. juli 2007 #6 Skrevet 18. juli 2007 Hei! Skal studere selv, men kun med ett barn. Men hva med å ta studiepermisjon fra stillingen, og søke om OS mens du studerer? Med mindre du har hatt det før da? Studielån og stipend har du også krav på dersom studiet er fulltid, er det mindre har du krav på lån ihvertfall.. Dermed kan du studere på dagtid når barna er i barnehage/skole. Eller blir det vanskelig på noe vis?
nøtteliten_74 Skrevet 19. juli 2007 #7 Skrevet 19. juli 2007 Hei. Er alene med tre barn fra 3-14. Har ett år igjen til jeg er ferdig med tre-årig høyskoleutdanning (fulltid). Det har vært litt hardt til tider, men har gått veldig greit. Lesingen tar man etter ongene har lagt seg og ellers når man har en fridag. Det er jo snakk om prioritering. Hjemmet er jo ikke lenger nyvasket hver fredag;), lager ofte noe lettvint til middag, og følger ikke lenger med på noen serier på tv. Men det er greit. Tiden går fort, og man blir jo ferdig med skolen. Dessuten koser vi oss riktig nå som det er ferie, og da glemmer man fort den hektiske tiden som har vært.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå