Fødeklar_ja! Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Har en sønn på 2 år, men det svangerskapet va så annerledes i forhold til den her gangen, vente ei jente no.. Først om kynnera. 1: bruke de vare lenge? 2: e det i hele magen eller bare livmora? 3:kan man få kynnera om man e luftig i magen? Så angående slimproppen, ser at mange har skrevet om det så bare lurte på om det kan være slimproppen min som e litt "løs" her.. Har veldig ofte sånne lange slimtråder hengende ut (sorry detaljene!) når æ går på do, de e helt hvit eller gjennomsiktig og akkurat som slim, det vil si hardt liksom.. E i uke 30+6 i dag og termin den 20 september, har hatt masse kynnera den siste uka og de har vært SVINvonde, så va sikker på at fødselen va i gang her for 3 dager siden =(
kokkelimonke Skrevet 16. juli 2007 #2 Skrevet 16. juli 2007 Heisann! Når det gjelder slimproppen så kan jeg desverre ikke hjelpe deg. Men når det gjelder kynnerne så kan jeg ihvertfall snakke på mine vegne :-) Jeg har slitt med sterke kynnere siden uke 20 sånn ca og er selv i uke 30 + 1 idag. Jeg blir steinhard kun i selve livmora, og den har sneket seg ett godt stykke over navelen nå. Jeg har også slitt i ca 3 mnd`er med veldig hard mage, og luftsmerter, og dette har ihvertfall i mitt tilfelle fremkalt flere kynnere enn om magen min hadde vært uten luft og forstoppelse. Det kan foressten urinveisinfeksjon gjøre også. Ang lengde på kynnerne, så varer dem al fra 20 sekunder til 1 min sånn ca, men hvis jeg er oppe å går så kan jeg ha mange sterke kynnere i strekk, slik at det nesten ikke føles ut som det er noe pause i mellom hvert "tak". Jeg har som sagt hatt det slik en god stund nå, så jordmor og lege har gitt beskjed om at dette er normalt for meg, så lenge dem ikke blir enda kraftigere, jeg begynner å blø, eller dem blir regelmessige så trenger jeg ikke å bekymre meg, og det tror jeg ikke du trenger å gjøre heller :-) Du kan jo nevne det på neste konrtoll, og da vil du helt sikkert bare får beskjed om å ta det litt mere med ro og høre på kroppen din, det bruker å hjelpe :-) Håper dette var litt til hjelp for deg. Så ønsker jeg deg masse lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå