Gå til innhold

Folk som kjøper trampoline er late, og lite bevisste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel andre ting en kan aktivisere barna med!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Lek på motorvei, f eks.

Skrevet

Ja det er jo det samme,smart-NOT

Skrevet

Er det plass eller penger du mangler siden du er sjalu på dem som har trampoline?

Skrevet

Jeg vet ikke hvem smart-not er, men hvis jeg ser henne skal jeg jammen hilse og si at hun fikk passet sitt påskrevet her!

Skrevet

Ja det er det , har ikke plass og ikke penger... haha. Har begge deler, men noe så uansvarlig vil jeg ikke ha i min hage, følte dere truffet tenker jeg hohohohohoho! Looser

Skrevet

er sikkert morsomt, men foreslår at den graves med slik at hoppeflaten er i høyde med bakken, slik at bælverket ikke syns så godt. Må jo bli mye sikrere... Beklager avsporingen her....:S

Skrevet

Sikkert. Men du, dette med å argumentere for sine påstander ..? Dersom det eneste argumentet ditt mot trampoliner er at det finnes andre ting å aktivisere barna mot, kan det jo brukes om absolutt alt; hvorfor kjøpe lego når det finnes andre ting man kan aktivisere barna med, liksom ...

Skrevet

Ja det er jo velkjent at barn får skader av å leke med lego ja, RIKTIG.Klart det er visse ting du ikke kan beskytte barnert mot, men du trenger jo ikke å skaffe alt, er jo ikke nødvendig liksom...

Skrevet

Samme strålende debatt-teknikk kan brukes pro-trampoline også.

- Nå har jentungen vært og lekt på trampolina til naboen, og tror du ikke hun falt og forstuet foten. Det er det jeg alltid har sagt, disse monstrene er livsfarlige!

- Jaså? Vær bare glad for at de ikke lekte på motorveien, du! DET kunne gått ille, det.

Skrevet

Men så blir man vel kanskje ikke så veldig sprek av å leke med lego heller da

Skrevet

Har du hengt deg opp i motorveien, har ikke det her jeg!

Skrevet

Nei, men det finnes klær å klatre i, husker, dumper osv, Er jo besist at trampoliner kan gi skader som dukker opp senere i livet!

Skrevet

Er det ikke litt lite bevisst å bo et sted uten motorvei, da?

Skrevet

Jo det var sant, får ringe megleren med engang

Skrevet

Hørt på bussen:

- AUUU, foten min!!

- Hva er det, hva skjedde!?

- Åneii, det må være trampoline-uhellet jeg hadde i fjor høst...

Skrevet

hva slags senskader er det snakk om?

Skrevet

Med riktig sikring skjer det ikke grusomt mange trampolineulykker. Med feil sikring skjer det stygge ulykker også med husker og dumper (forsåvidt med riktig sikring også). Klær er da slett ikke ufarlige.

Jeg tror overfórings- og fedmesamfunnet vi er i ferd med å utvikle er langt farligere enn noe som helst av fysisk lek, men gidder ikke anskaffe noen trampoline all den tid vi har både fjell og trær og annet artig gratisstæsj å sette livet på spill i. Men ikke fordi trampoliner kan være farlige - fysisk aktivitet øker generelt den umiddelbare risikoen for skade.

Skrevet

Hurra. Jeg er offesielt lat og lite bevist.

Så da holder jeg kjeft om at det har hjulpet sønnen min til å få en bedre utvikling motorisk! Alt med måte HI.

Skrevet

Herregud, dette sporer jo helt av... HI, hva slags senskader er det snakk om, mener du? Vil gjerne ha noen studier som underbygger påstandene dine!

Ang å skade/fremme motorisk utvikling er det kjent at trampoliner har en positiv effekt hos personer med "slapp" muskulatur (altså ikke utrente, men nevrologisk slapphet). Barn og voksne med spastisitet vil ha motsatt effekt av trampolinebruk pga underlaget og understøttelsesflaten. Friske personer vil ved normalt bruk ikke ha problemer med trampoline (ser selvfølgelig bort fra skader pga sikring osv)

Meget overflatisk og kort oppsummert :-)

Hilsen fysioterapeut

Skrevet

Selv om du er uenig i det, så er det andre fysioterapeuter som er enige i det. Det var en artikkel jeg leste og et intervju med en lege som sa dette, kan ikke huske hvor akkurat nå. Rart folk var sprekere da det ikke fantes trampoline, idiotisk! Høres ut som det er "the one and only" for å få barn til å bevege seg mer!! Nei det er det letteste for foreldra, da slipper de unna selv.

Skrevet

Mulig det, men ingen fysioer jeg har pratet med ser på trampoliner som et stort problem ved normalt bruk. Hva slags skader er det snakk om da?

Og at folk var sprekere før trampolinens tid er en påstand tatt ut av løse luften, og hvis den stemmer er det nok flere variabler inne i bildet! Hva med å kaste deg over barns stillestiitende pc-bruk i stedet, det er et mye større problem for dagens unge! Tror du skyter spurv med kanoner og bommer på blinken her...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...