Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Hei! Leste inne på den gjettelekgreia at du hadde mange alternativer til Ferbersmetoden. Er nok ikke helt med på den jeg heller, og gutten min er bare 4 måneder så heller ikke så aktuell enda... Men, har du noen gode råd å komme med så hadde jeg blitt innmari glad Har en liten gutt som er innmari vanskelig å legge. Han sovner gjerne ved puppen, men veldig ofte våkner han når jeg legger han over i senga hans, og da faller han ikke til ro igjen... Så da må han bysses i søvn igjen og sånn holder vi på. Og, noen ganger bare nekter han plent å sove og han HYLskriker når vi prøver å få ham til å sove. Ser at han er stupings, men han gjerne gråte i flere timer. Og, sånn er han ikveld så nå er pappaen hans ute og går med han...
Labbetøs Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Hmm. Kan du få han til å sovne ved å gå rundt å bysse han? Har noen tips uansett, men kan du bysse han er det enklere. Er det mulig?
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2007 Ja, det kan jeg som oftest, bare ikke når han slår seg vrang. Men, jeg tenkte egentlig mer på hvordan jeg kan få han til å sovne av seg selv i egen seng, men det er kanskje litt tidlig eller?
Labbetøs Skrevet 16. juli 2007 #4 Skrevet 16. juli 2007 Jeg tenkte også på å få han til å sovne i egen seng, men det vi gjorde var å gå omveien via byssing. har dere slik liten softbag? Det vi gjorde (riktignok var hun mye yngre da) var å legge henne i en slik liten softbag, og så løftet vi opp hele bagen. Så bysset vi henne i søvn i bagen. Når hun hadde sovnet så la vi henne bare ned. Da lå hun jo allerede i bagen, så hun våknet ikke når vi la henne ned. Så minket vi byssingen gradvis, slik at det ble mindre og mindre byssing. Til slutt kunne vi bare legge henne i bagen, og holde henne i hånden og syng til henne og stryke på henne. Så trappet vi ned det også. Da stod vi igjen med en 5 uker gammel unge som sovnet trygg og god i senga si (brukte bagen oppi senga ganske lenge) uten å ha felt en tåre for å komme dit. Siden har hun gjordt det. Vi fikk et tilbakefall da hun var ca 5 mnd (hun krevde mer mat og var ikke like mett så hun ville ha pupp hele tiden). Også det løste vi fint uten ferber. Nå er jo gutten din en del eldre enn Rebekka var, men kan du få han til å sovne ved hjelp av byssing så går det sikkert fint å gjøre med han også?
Marimekko ♥2 gutter♥ Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2007 Hei, ja er her Har ikke softbag nei, men klarer som oftest å bysse han i søvn og til slutt etter noen forsøk våkner han ikke av at vi legger han i senga. Jeg bare håper at han vil klare å sovne av seg selv etterhvert for han er jo ikke så gammel nå... Men, vi har hatt noen skikkelig kjipe kvelder i det siste hvor han har vært helt krabat og grått i flere timer og gjerne våknet igjen en halvtimestid etter at han endelig sovnet. Fant tilslutt ut at han ikke ble ordentlig mett av bare pupp om kvelden, så nå driver vi og prøver å gi han litt grøt. I dag spiste han en ganske god porsjon, så er spent på hvordan natten blir Han blir vel kanskje enklere å legge når han blir ordentlig mett og vil jeg tro.
Labbetøs Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Aha. Da funker det ikke nei. Poenget med softbagtrikset er at man etterhvert legger de ned uten at de er sovnet osv. Men det går sikkert bedre nå som dere begynner med grøt ja. Håper det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå