♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 når jeg snur meg får jeg så sykt vondt rett under høyre bryst...Det riiiver liksom tak. Når jeg tenker på d så ler jeg for d kjennes ut som livmora har hekta seg fast... Men aner ikke hva d er som egentlig gjør vondt... Noen fler??
Kosel Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 kan være at du har fått sparket et brist i et ribben. Mener også at noen her inne diskuterte lignende ubehageligheter en gang og at de snakket om magesyre...??
kaur *har født!* Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Uff....får håpe det ikke er gallestein...
fairy Skrevet 16. juli 2007 #5 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har hatt vondt "under" det nederste ribbeinet på høyre side lenge nå.. Gjør vondt helt bak i ryggen også, særlig når jeg ligger på høyre side. Legen min gir meg ikke noe tydelig svar på hva dette kan være. Men det er tydeligvis ikke noe å bekymre seg for i mitt tilfelle..
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 VOndt under høgre ribbein er også eit teikn på sv.sk.forgiftning. Kanskje du skal sjekke urin og BT?
amy77 Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Jeg har det akkurat på samme måte.. Det river liksom i huden eller noe når jeg beveger meg, rett under høyre bryst. Verken legen eller JM vet hva dette kan være, men de antar at det er en nerve eller en muskel i klem eller som er øm om babyen har sparket mye der, noe jenta mi difinitivt har! Noen andre her inne sa de hadde fått vite at det kunne være der morkaken var festet og derfor litt ømt... Ikke noe behagelig nei. Men for meg hjelper det å legge noe kaldt på, eller smøre med Aloe Vera Gel Lykke til.. det er jo ikke så lenge igjen nå...
aanonym Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Har hatt sånne smerter uner både dette og det forrige svangerskapet - helt jævlig. Forrige gang hadde jeg svangerskapsforgiftning, men hørte aldri noe om en sammenheng? Legen visste ikke hva det var. Hvr har du hørt/lest dette? Link?
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 16. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 16. juli 2007 Ho er anonym så er kanskje ikke relevant???? Har ikke høyt blodtrykk eller hovne bein så tror ikke det har noen sammenheng jeg da.... Da hadde jeg kanskje vært uvel og det måtte skjedd noe....Men dette har jeg hatt leeenge nå...
Yarn Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 Da jeg var hos jordmor med noe høyt blodtrykk, sa hun at jeg skulle være obs på pannehodepine, ødemer, flimring for øynene og nettopp smerter oppe på høyre side av magen, der ved ribbeina. Hun sa også forklaringen, men husker ikke akkurat nå hva det var. Dette kunne iallfall være tegn på svangerskapsforgiftning i følge henne. Jeg har også lest andre steder at smerter øverst i magen kan være tegn på dette, men hun spesifiserte nettopp høyre side.. (har ingen linker her nå, men har lest det flere steder) Det KAN være at høyre side er spesielt for meg, at min morkake ligger der, for eksempel, det vet jeg ikke. Jeg har jo morkaken framme. Da jeg nevnte for legen at jeg var øm akkurat der, ante ikke han hva det kunne være.... og snakket om at babyen presset der.. men det gjør den ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå