Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det 23 dager til vi offisielt kan flytte inn til dere! :)

Før det må vi jo gjennom bursdagen, det gleder vi oss til, både store og små. Men har noen noen gode tips? Hva er f.eks. passende fangst i fiskedam (gjerne noe annet en snop)? Er 3-åringene for små til å delta i organisert lek? En del av gjestene er eldre enn bursdagsbarnet.

Vil gjerne ha tips til meny også - det kommer jo en del foreldre. Og jeg skal være med i utdrikningslag dagen/kvelden før selskapet, så enten må jeg lage det ferdig om morgenen på bursdagen, eller jeg kan lage noe to dager før og sette kaldt/legge i fryseren - lasagne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke stress så mye med å organisere barneselskap. Ungene elsker det å kunne leke sammen med flere. Så ved å be inn lekekamerater, så har du igrunnen gjort ditt. Men hvis du skal ha litt lek da, så kan dere jo ha fiskedam, som du snakket om. På slike butikker som Nille og Europris vil du finne billig-leker til en billig penge (dvs 10-20kr)

Skattejakt er jo helt knall. Du legger ut skatter etter antall unger som kommer. Hver får sitt kart, som viser hvor han/hennes skatt er gjemt.

Ang mat, så kan du koke pølser i en stor kjele. Bursdagsbarnet og du lager "pølsebod" og "selger" pølser og drikke. Hver av gjestene har fått "penger" da de kom, som de da kan kjøpe ting for i kiosken.

Når det gjelder borddekning, pleier jeg å legge alu-folie på bordet som duk. Så dekker jeg på med prinsesse kopper og spidermann tallerkener (litt jente og litt gutt) Setter fram plastboller i ulike farger, som jeg fyller med ostepopp, kjeks, o.l + fat med oppskåret frukt og grønsaker (alt i fingerstørrelser er morsomt å spise)

I mellom dette strør jeg smartis eller nonstop. (ikke mye..nok til at det ser mye ut, men ikke så mye at de får sukkerkick)

Dette er like populært hvert år. (har 3 barn)

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...