*3barns mamma* Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 bruker dere tørketrommel eller henger opp klærna? blir jo mykere med trommel men er redd de skal krympe mye... de krymper vel ikke så mye ??
jentebabymom Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 bruker tøymykner og henger de opp.de er mye de.
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Tipper jeg kommer til å tromle de. Gjorde i hvertfall det da jeg vasket opp alt sammen for ikke så lenge siden.
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 jeg bruker tøymykner og henger de opp på snora! bomullsklør krymper jo i tørketrommelen, det er iallefall min erfaring! og så sliter det jo mindre på klærne og det er jo et pluss=)
OneOfTheBoys Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Hvis du er redd de skal krympe, men vil at de skal bli myke kan du jo ta de 5-10 min i trommelen til slutt!
Gjest Ut på tur Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Bomuldsklær krymper omtrent like mye av å bli vasket 10 ganger som en runde i tørketrommelen. Når plagget har krympet ferdig har det krympet ferdig. Det er ikke sånn at det krymper i det uendelige.(da er det i tilfelle en veldig dårlig kvalitet og forhåpentlig ikke ett dyrt plagg) Da vi skulle gjøre krymp test på bomull på skolen kjørte vi det i tørketrommelen. Klærne blir veldige formløse i trommelen så for å bevare fasongen kan det være lurt å ta dem ut før de er knusk tørre og strekke litt i dem. Tørketrommel kan slite på klærne, jeg kommer derfor til å droppe trommelen på de tingene jeg ønsker skal holde seg veldig pene Jeg kommer ikke til å bruke tøymykner/skyllemiddel på mine babyklær.Flere grunner til det. Det vil alltid være litt rester i klærne som kan irritere babyens hud, tøymykner med pafyme er hvertfall ikke bra, tøymykner forringer sugeevnen til klærne/håndklærne veldig mye, tøymykner forrurenser unødvendig mye i spillvannet.Jeg tilfører naturen nok negativt. Jeg bruker kun skyllemiddel til klær som blir statisk elektriske.
Tvillingmamma til 3 gull Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Min erfaring er at klær som tørkes i tørketrommelen får ufasong, i allefall en del klær. Blir liksom korte og brede i fasong, så jeg unngår tørketrommel.
Noah A*3 daga over* Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 er enig med mona der... å så sliter det en del på klær å sånn..eneste i har i tørketrommelen er håndklær,sengetøy+ div.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå