Gå til innhold

Mens vi venter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir egentlig nokså irritert når folk sier sånt som "dere må nyte tida nå som dere ikke har barn, det er SÅ slitsomt med småbarn"... Greit, vi vet det, og vi vil det. Jeg er ferdig med å resie jorda rundt, med å gå på byen i helgene, jeg hart prøvd strikkhopp og isklatring, jeg har jobb og grei økonomi og et stabilt forhold til den forhåpentligvis blivende far. Vi har til og med stasjonsvogn. Alt er klart, det er bare å komme... Jeg innrømmer at jeg er vant til å planlegge og ordne livet mitt etter som jeg selv mener er best, og kunne vel tenke meg å planlegge disse ni måndene omtrent som en 9 månders reise i Asia (finne tidspunkt og reisefølge, spare opp litt penger og lese noen guidebøker... og ellers ta det litt som det kommer) Den gang ei, her er det visst plutselig en masse ting som ligger utenfor min kontroll, og det var jeg jammen ikke særlig forberedt på.

Egentlig har jeg bestemt at jeg må holde meg unna nettsider som dette, siden jeg blir litt sprø av å lese så mye rart, men ett sted må jeg jo få ut tankene også. Jeg forsøker egentlig å finne på ting som kan distrahere meg fra å telle dager til EL og IKM, og ting som jeg faktisk kan sette pris på uten en baby i huset, og som disse forsåvidt velmendende vennene som klager over nattevåk ikke har funnet på at jeg skal like.

Her er noen ting jeg har kommet på:

-gå med trange jeans (jeg kjøpte to stk forrige måned, blir jeg ikke gravid skal jeg ikke se ut som det heller)

-jobbe overtid og ta med meg den velvilje jeg kan fra sjefen mens jeg ikke er i permisjon eller må gå til "barnehagetid" (ja, jeg kommer til å forlange full respekt om den tid kommer, men...)

- spise blåmuggost, røkelaks og spekeskinke (jeg elsker disse matvarene, virkelig)

-ta en øl etter jobben, når sola skinner og jeg finner en venninne som ikke skal hente i barnehagen

-lese avisa på senga om morgenen

Jeg vil gjerne lage lista lengre, jeg trenger flere ting som kan trekke tankene litt vekk fra egg og sæd! Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

-Ta dykkerlappen! :)

-Male og pusse opp hjemme.

-Rangle... :)

-Spille kort med venninner

-Starte en klubb med venninner..

-Begynne på svømming...

Kommer ikke på mer i farta... :)

Skrevet

-Ligge å slumre til kl. 12 i helgene om vi vil det uten at man MÅ stå tidlig opp

-Gå på kino når vi vil

-Ligge å sløve på sofaen en hel dag og se på tv om man føler for det

-Ta seg en helgetur på impuls

Det var det jeg kom på i farten:) Sikkert andre som har mange flere forslag.

Skrevet

-nyte at man fremdeles passer alle klærne man liker

-ta en tur på byen og vite at du kan sove lenge dagen etterpå

-trene for å holde formen ved like

-helgetur med samboer uten at man trenger å skaffe barnevakt først ;)

har mange tinge jeg setter pris på nå før jeg blir gravid, og nyter det til det fulle....skal blant annet på festival til helga...

Skrevet

hehehe...jeg anbefaler å sove lenge i helgene! Det er vel det eneste vi savner hos oss. Uteliv og festing fikk vi rast av oss, så det er den søvnen som frister mest. Uansett, mye ofres villig for gleden ved å ha barn!!!

Skrevet

hehe

-gjøre det en selv vil til en hver tid (med noen modifikasjoner da:-))

-shoppe uten dårlig samvittighet

-ta seg et eller to glass vin på en hverdag....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...