Gå til innhold

sykemeldt på sydenferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg dra til syden når jeg er sykemeldt? Er sykemeldt bla. pga. kynnere. Dumt å friskmelde seg en uke også...Jeg har egentlig ferie nå.

Er redd for å gjøre noe ulovlig eller umoralsk her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nope.. vet ikke om du kan søke eller no om det, men i all hovedsak skal du ikke dra utendlands når du er sykemeldt..

Skrevet

ta kontakt med legen din og nav.

du må få love av legen din å dra utenlands og så må nav godkjenne

Skrevet

tror du kan dra men at du ikke får sykepenger for den perioden du er borte. Da må du søke om det og trygdekontoret sender deg disse papirene/skjemaene hvis jeg ikke tar helt feil...

Jeg var i syden mens jeg var sykemeldt(det er noen år siden da...) og sa i fra at jeg ikke skulle få noen penger siden jeg skulle utenlands..det gikk greit det, fikk beskjed at det var svært skjeldent at man fikk sykepenger hvis du skal på ferie i utlandet...

Skrevet

Jeg har reist til utlandet flere ganger nå mens jeg har vært gravid.

Legen skriver på sykemeldingen at utenlandsreise ikke vil forværre tilstanden og godkjennes av lege.

Da får du full støtte... ferien du tar ut fra jobben sparer du da. Jeg ringte NAV lokalt også og fikk bekreftet det. Men du får ikke sykepenger hvis du tar ut ferie fra arbeidsplassen. Da mister du istedet en ferieuke.

Jeg er sykemeldt, med beskjed om å hvile og slappe av.. hva er da bedre enn en uke på hotell i god varme med full service?

Får beskjed av legen hver gang om å ikke bære noe, drikke og spise riktig, og be om hjelp på fly og flyplass hvis jeg skulle trenge det.

Og det har jeg gjordt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...