Ina25♥med gull i magen Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Ser det er noen fler her inne! Jeg skal begynne på 2.semester på 3 avdeling - og jeg og samboer driver å lurer på å bli gravide - men jeg er litt usikker... Så hvis dere kan dele litt erfaringer med meg ville jeg blitt veldig glad:) Han er 30 og jeg er 24 - og vi har vært sammen lenge - og er egentlig klar for å få en liten baby begge to. Alt det praktiske er også i orden. Men, er veldig usikker i forhold til studiene... Hvordan klarer dere det? Både i forhold til graviditet, fødselspermisjon, pappapermisjon - og når den lille skal i barnehage? Føler litt på det karrierejaget og karakterpresset som er på jussen - men samtidig gidder jeg ikke ta del i all den galskapen heller. Er jo veldig viktig med familie også
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2007 #2 Skrevet 21. juli 2007 Hei! Jeg går da på juss i Bergen, der har vi ikke avdelinger, så er litt usikker på hvilket år du er på..? Ihvertfall; jeg ble gravid da jeg gikk 2.studieår, fødte i 2. semester. Å lese mens en er gravid gikk greit for meg, jeg fikk med meg alt jeg skulle. Men,- jeg hadde et utrolig greit svangerskap. Ingen plager som feks kvalme, vonde bein, etc. Så tror jeg var heldig der. En har ingen garantier. -Men hvor det er vilje, så går det nok greit:) Jeg hadde så eksamen i et nytt fag knappe 4mnd etter fødsel. -Det var TUNGT. Jeg hadde overhodet ikke kontroll. Dvs jeg har nok lurt meg selv litt der, trodde jeg hadde kontroll, men men.. Jeg stod da. -Men det var slitsomt. Fagene som kom på 3. studieår gikk det mye bedre med sånn sett. Da var jeg ikke så sliten. -Jeg hadde, som du ser, ikke permisjon fra studiene. -Vet ikke om jeg anbefaler det egentlig. Siden det var 3. studieår så gikk det jo greit. Hadde det vært 4. studiår (altså på masternivå) så vil jeg fraråde det. -Der var det illle nok som det er Oj, dette ble visst litt langt... Vel, -gutten kom seg i barnehage når han var 1,5år. Mitt 4.år. Det har gått helt supert. Veldig greit. Da kan jeg være "bare" mamma når han kommer fra bhg og "bare" student når jeg er på skolen. Jeg er veldig fornøyd. Jeg får lest det jeg skal, han koser seg i bhg. -Vel, jeg anbefaler det! Når det gjelder karakterer: Det gikk klart utover karakterene mine når jeg var hjemmeværende mamma og student på en gang (ikke hadde permisjon). -Det ble veldig mye å ha på seg. Men nå etter at han begynte i bhg har karakterene hoppet opp på "normalen" igjen:) Tror ikke du skal bekymre deg der:) Gir meg her jeg. Hvis det er noe mer du lurer på, så skrik ut! Lykke til!
Ina25♥med gull i magen Skrevet 21. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2007 Tusen takk for svar, anonym:) Godt å se at andre har fått det til:) Jeg går nå på tredje året - er ferdig med det til jul. Vi har bestemt oss for å begynne å prøve etter eksamen til jul:) Blir det klaff med en gang, blir det en høstbaby, så vet ikke helt hvordan jeg gjør det med eksamen på fjerde avdeling (året) -men får ta det som det kommer:) Men du var hjemme med babyen OG fortsatte studiene? Det må ha vært tøft! Vet ikke helt hvordan jeg/vi gjør det? Avhengig av hvordan babyen kommer i forhold til eksamen selvsagt, men regner med å ta et halvt år ca med permisjon også tar pappan resten:) Men vi får nå se hvordan alt går etterhvert. Blir en spennende tid i allefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå