Gå til innhold

Tilvenning til grøt, spørsmål.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fort går man opp til full porsjon? Og, blir babyen mindre mett når grøten er tynn (altså blandet ut med mye melk)? Er jo lettest å få den i de når den er litt tynn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter jeg

Skrevet

Dette har jeg også lurt litt på. Mini slukte grøten fra dag en, så det var fristende å gi mer... Men gav 2-3 skeier første dag, 4-5 de neste dagene, ganske tynn 4 mnd grøt. (han er 6 mnd). Vi har holdt på i en uke. Etter å ha spurt venninner har jeg funnet ut at jeg skal øke til full porsjon ila ca neste uke, hvis mini går med å det da, og ikke får vondt i magen :) Men det er antagelig mange måter å gjøre dette på da...

Skrevet

Jenta vår likte også grøt veldig godt fra dag en. Begynte med en skje første dag og økt med en skje om dagen sånn ca. etter nesten en mnd var vi oppe i en halv porsjon. Snakka da med helsesøster mens vi var og veide (vesla vår hadde gått opp litt lite) og hun sa at noen gikk opp til full porsjon etter bare noen dager! Vi løp hjem og kjørte på med full porsjon. Vesla spiste opp alt. Neste gang skal vi nok øke litt fortere....

Skrevet

Hun brukte lang tid på å vende seg til skje og grøt. Tok ca en mnd hvor hun bare lekte og koste seg med skjea..spiste ca tre skjeer per" måltid"..Så ut som om hun ville ha, men ikke helt forstod hvordan det hele fungerte. Derfor fortsatte jeg å prøve. Plutselig en dag gapte hun og da økte vi til en full porsjon innen en uke.

Skrevet

En - to uker er vanlig fikk jeg beskjed om på helsestasjonen. Mi har alltid likt grøten best litt fast. Tror kanskje det er mer smak i den da. Prøv deg fram, du ser fort hva som fungerer best=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...