Gå til innhold

Barnefar billig til salgs!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

AARRG!!!

Må bare inn her og få ut litt frustrasjon!

I våres hadde jeg og barnefar MAAAAANGE diskusjoner om hvor mye han skulle ha Eivind i sommer. Han ville egentlig ikke ha mer enn en uke med Eivind, for han skulle ikke ha mere ferie.

Jeg går på skole i sommer og har bare en uke ferie før jeg begynner på skolen igjen i august.

Jeg poengterte da at der var vel strengt tatt ikke noe vanskeligere for han enn for meg å kjøre Eivind til dagmamma'n.

Til syvende og sist endte det med at han sa seg enig til å ha Eivind i 2 uker i sommer, neste uke og uka etter det.

Så ringte han meg idag, og da sa han plutselig at han kom klokka 5 idag for å hente Eivind, for han skulle ha han en uke ekstra!!

Altså dette er vel og bra, MEN hva med å si ifra?????

For det første så hadde jeg nå avtalt med mamma at Eivind skulle være litt hos de denne uka, for de har ferie. Ikke hadde jeg hatt mulighet til å hverken pakke eller vaske noe klær for Eivind...

ARG ARG ARG!!! Hva skjedde med avtaler liksom???

Er jeg urimlig eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei du får si at han allerede har planer for uka som kommer, det må bare pappaen tåle å høre. Du kan ikke sitte og vente på at han kanskje har lyst å ha mer ferie. Men for Eivind kan det jo hende det beste er å få mer tid med pappaen, ikke vet jeg.

Skrevet

synes ikke det. er greit og ha en plan på hva som skjer. kanskje litt apatisk tankegang jeg har, men jeg forventer ingenting (at han holder avtaler, at han kommer når han skal, plutselig ombestemmer seg osv) å irritere meg over han tok rett og slett for mye tid, jeg vil aldri klare å endre han, det kan bare han selv gjøre. så får jeg heller bli positivt overrasket hvis han skulle finne på å oppføre seg respektfult og holde avtaler. bedre at han ville være mer sammen sønnen sin enn å ikke stille opp uansett da:)

Skrevet

vil ikke ha han :P

har nok med en barenfar ;-)

huff.. hva ser du på som best for eivind da? at han tilbringer tid meg mormor eller barnefar?

sånn om du putter alle følelsene til side.

har mormor tatt fri for og passe han?

i tilfellet så er det jo dårlig gjort mot henne og bryte avtallen.

Skrevet

Mamma har tatt seg fri 2 dager til uka for å være med Eivind, så den avtalen skal nok ikke brytes.

Eivind har det flott med pappa'n sin. Vi er veldig uenige om hvordan man oppdrar barn (han er mer opptatt av å være kompis enn forbilde), men Eivind trives godt der.

MEN, jeg syns ærlig talt at en avtale er en avtale. Dette er slett ikke første gang, og sikkert ikke siste at han blir "overrasket" over at vi ikke sitter og venter på at han ringer.

Og ja, det er jo egentlig flott at han stiller opp for Eivind, og for meg også. Spesielt i sommer som jeg går på skole. Jo mer Eivind er hos pappa'n sin jo mer lekser får jo jeg gjort liksom.

Men jeg blir så satt ut når han lagde et stort nummer ut av at han bare ville ha Eivind en uke i sommer. Jeg fikk heller ikke vite før sist uke når han hadde tenkt å ha Eivind.

Han er nemlig av typen som ikke vil ha "faste avtaler", men heller "ta det som det kommer".

ARG!

Vel, konklusjonen ble at Eivind skal til mamma de dagene hu hadde tatt seg fri, så skal han til pappa'n sin etter det. Huff, det blir ensomt her uten mini :(

Skrevet

kjønner at det er fryktelig irriterende. jeg hadde også blitt super irritert :-(

Skrevet

hun eier han ikke men hun har ansvaret for babyen på "sine" dager akkuat som pappaen har på "sine" dager.

da blir det litt feil at den ene kommer og ødlegger planene for den andre

Skrevet

Eier ham? Javisst, klart jeg gjør. Og jeg bestemmer over han HELE tida! Han må melde ifra hver halvtime om hvor han er, hva han gjør og hvem han er sammen med. Dette gjelder ikke mellom kl 23 og kl 07 da han får lov å sove.

Hva er unormalt med det liksom?

Skrevet

Huff forstår at du gjerne vil ha faste avtaler. Men positivt av han da at han plutselig vil ha han lengere og så får du gjort mere lekser.

Men hadde selv blitt temmelig oppgitt vis ikke avtaler ble holdt :)

Du får prøve å kose deg mens han har ferie hos pappaen sin, og som du skriver så trives han jo hos faren. Så de får det sikkert topp de ukene.

Skrevet

Helt uaktuelt hadde jeg sagt. Eivind og du trenger forutsigbarhet. Gjør han sånn nå kommer han til å fortsette med det når gutten blir større. Og en annen ting. skal han da ha han tre uker i strekk? Det er jo altfor lenge for en så liten gutt!!

Nei jeg hadde bare sagt at vi måtte holde oss til avtalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...