Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 har ingen å sammenligne med, så spør her. Dette er eksempler på hva hun kan/gjør. -synger bæ bæ lille lam (de første ordene med rett tone) - når hun bæsjer, henter hun en plastpose og klapper seg på rumpa, sier bæsj og går bort til trappen for å skifte bleie - forstår så å si alt vi sier, gjør det vi ber henne om etc. - kan masse ord nå. For å få henne til å si nye ord, trenger vi bare å si f.eks. "kan du si buss?" da sier hun buss uten å ha sagt det før Har så mange ord at jeg ikke kan telle de. he he. -rydder klærne etter seg etter å ha vært ute - spiser all mat selv uten å rote for mye - drikker av glass uten å søle Regner med det er normalt for ei på den alderen, men artig å høre om hun er tidlig ute eller normalt utviklet for alderen.
Mille** Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Høres helt normalt ut, ihvertfall når jeg sammenligner med mine egne barn i den alderen. )
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Oi, har du en på 1,5 år som rydder klær etter seg. Det skulle jeg ønske 5 åringen min gjorde også. Bortsett fra den ryddedelen, vil jeg si at det meste er normalt, pluss-minus. Eneste er at min på 17mnd. stikker av når han har bæsjet og holder på å le seg fillete mens han løper bortover. Artig alder forøvrig.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 he he, ja kunne ønske eldstejenta var like flink å rydde! Minstejenta legger jakke og lue i skuffen sin og setter skoene på hyllen. Varer vel ikke så lenge at hun gidder det der men.. Artig alder ja!! HI
Lukasmamma Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Høres ut som hun er der hun skal være, ja. Min er like gammel, og synger bæbæ, lite lam, ja, ja.... og så nynner han videre. og så mikkel rev, da. men den bare nynner han. hele sangen, utenom afrika som han uttaler helt fint... ellers virker hun tidlig med språket. min sier ikke like mange ord, men kan viktige ord som f.eks brus og is.... ;O) rydde har han gjort lenge. dvs slenge skittentøyet ned trappen (som jeg gjør, gidder ikke gå ned i kjelleren hele tiden. og legge bleien i bosset osv. de er noen artige skruer. får oss mang en god latter...
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Sånn var jenta mi også. Nå er hun 21 mnd og kan bokstaver og tall og snakker i lange settninger. Det er en rivende utvikling i denne alderen, kjempeartig. Min er også veldig flink til å herme etter, og da kommer jo alt lettere. Og hun tisser og bæsjer på potte, er kun våt i bleien om natta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå