Gå til innhold

Hjelp meg! ang. kjønssykdom...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt intime detaljer, men noen må jeg spørre...

Vet ikke om jeg har fått noe, men i går hadde jeg en "one - night stand". Lenge siden jeg har hatt sex og i dag er jeg litt øm i underlivet. Mulig det skyldes at det er en stund siden sist, men jeg har en slags blemme innenfor kjønnsleppa. Noen som vet hva dette kan være? Pleace svar om du har erfaring med dette...;o)

Takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet egentlig lite om sånt, men tenkte for å være ærlig herpes, men synes det er rart at symptomene skulle komme så fort da... Sikker på at du ikek har hatt den blemmen der fra før?

En sjekk hos legen hadde kanskje vært på sin plass;) Brukte du kondom da? Da er du hvertfall beskyttet mot mye...!

Skrevet

Tenkte herpes jeg og. Kan svi og klø. men, må nok ha hatt viruset i kroppen fra før, Veldig mange som har dette. Bryter ut hvist imunforsvart er lavt...

Ellers er det bare å gå til legen å opp i stolen:)

Skrevet

HI her...Uff, nå blir jeg helt dårlig her. Hadde ikke trodd det kan være så ille! Det svir ikke så mye, og det er en blemme, litt størrelse på den. trodde det ville være mer sår osv, hvis jeg har herpes? kan jeg aldri ha sex uten kondom igjen om jeg har det? herregud, dette var dårløige nyheter...Hvordan vil det påvirke meg sånn ellers om jeg har det?

Skrevet

synes dette høres ganske dramatisk ut. tror ikke at du ville fått symptomer på herpes før det har gått 24 timer. å beskytte seg når man har one nights stands er vel gankse smart. man kan vel bli sår uten at det er en kjønnsykdom. uansett vil jeg anbefale deg å ta en sjekk. usikker sex er ikke særlig smart!!! (men skjer den beste).

skulle du derimot være smittet av herpes så er man smittsom under utbrudd av sykdommen.

Skrevet

HI her...

Takk for svar alle sammen! Je ghåper virkelig ikke det er så alvorlig so herpes, men jeg har i hvert fall lært en lekse nå! Ikke mer ubeskytet sex!!!! Det er ikke spesielt vondt, men det er altså en blemme der, den bekymrer meg.... Men jeg merket det jo ettermiddagen etter jeg hadde sex natta før, så det er veldig raskt synes jeg...Krysser fingre for at dette går bra...

Skrevet

Hei! Jeg får faktisk det samme etter sex av og til. Har ikke sex veldig ofte, men det er med samme partner og ingen av oss "har noe". Forsvinner alltid i løpet av et par dager. Forsvinner den ikke i løpet av få dager burde du gå til lege.

Skrevet

Hei du som svarte nederst... Blir du rød, og får sår/blemme? Blemmen er borte, men det er sårt å tisse... Uff, dette plager meg virkelig, håper det forsvinner av seg selv.... Takk for svar!!:o)

Skrevet

herpes bryter ikke ut så fort, så det er sikkert et friksjons-sår...spesiellt siden deter en stund siden sist.

Skrevet

Var mye prat om Herpes her så da måtte jeg bare svare.. Jeg kan neste si med hånden på hjerte at det ikke er Herpes.Hørest iallefall ikke slik ut.

Jeg gikk veldig fe en gang for 8 år siden på akkurat det samme. Et one night stand..Jævla kipt. Og jeg ble skikkelig syk etter 1 ukes tid.Da mener jeg syk, ble innlagt med over 40 i feber I 1 UKE, Dem kunne ikke skjønne hva som feilte meg før jeg etter 4 dager med høyfeber begynte å få ekstrem klør og svie i underlivet. Da viste det seg at jeg hadde fått Herpes.( kunne drept den fyren ass, men er jeg som er dum som ikke brukte kondom)

Tror ikke alle blir så syk, men første gangen det bryter ut er dette veldig vanlig. Så en blemme kan nok være bare friksjons blemme siden det er lenge siden du hadde sex. Men ville ha sjekket det hvis det ikke går over.

Herpesen slet jeg med i MANGE år, og måtte få medisiner på blåresept. Siden dem kostet 3000 kr i mnd.Helt sinnsykt.Nå har jeg bare medisinen liggende i back up.hehe.

Men nå etter så mange år har den roet seg. Den er kun smittsom når en har utbrudd og da kjenner en det.FOR Å SI DET SLIK SÅ ER SEX DET SISTE EN VIL HA NÅR EN HAR UTBRUDD.hehe. Da får en opnesår i underlivet.ONDT.

Så jeg og min mann har vært sammen i 5 år og han har ikke blitt smittet.

Så da har alle fått en oppdatering på Herpes.haha.

Skrevet

Hi herr

Tusen takk for godt svar! Nå fikk jeg vite mer enn jeg visste fra før... Jeg har fortsatt svie og er rød nedentil. Vondt å late vannet. Men jeg håper fortsatt det ikke er herpes. Er i hvert fall ikke syk som du var!! Ble uansett oppløftet av svaret ditt, man kan leve med det skjønner jeg! Jeg er så forbannet på meg selv for at jeg ikke brukte kondom. Kunne slått meg selv i hue!!! har uansett fått en lærepenge nå, og det er jo bra... Er ingen blemme der nå lenger, litt rødt og som sagt svir det litt, men ikke verre enn at det går bra. Ettersom det kom etter bare under ett døgn håper jeg på din teori....

Skrevet

Noen fler med erfaringer? Jeg har fortsatt blemme i underlivet, det svir når jeg tisser, men ellers er det ikke så vondt. Er litt rød, men ikke så ille. Men blir fortsatt ikke bedre. er natt til lørdag dette idiotiske hendte.... Er det herpes? Må få sjekket meg i morgen uansett....

Hva annet kan det være da?

Skrevet

Vet du for mange herrens år siden så var jeg på sydentur og der hadde jeg meg med en fyr jeg traff og ikke så lenge etter på fikk jeg blemmer og kløe og svie som var helt forferdelig. Dro til legen år jeg kom hjem og grein og fortalte alt jeg hadde gjort var grusomt. Han skulle se på det og det tok han ikke lange tiden før han kunne avkrefte kjønnssykdom. Det jeg hadde var sopp , gikk på apoteket og kjøpte canesten og en uke etterpå var det som å komme til himmelen :)

Håper du har samme utfall som meg , noe jeg tror :)

Skrevet

Å da skal jeg i hvert fall prøve det! Kan jo ikke skade...takk for oppmuntring:o)

Skrevet

enig i at blemmen nok er pga friksjon. Men du kan ikke ha urinveisinfeksjon også da? da svir det når en tisser...og en må tisse ofte og ofte kommer det bare litt urin. Dersom en går med urinveisinf, ei stund så kan det gå oppover til nyrene og du får mer generelle sykdomsfølelsesymptomer som feber, slapp og lignende...så du burde nok ringt legen siden det svir for å fått sjekket urinen din. lykke til:)

Skrevet

Jeg tok faktisk en sånn "gjør-det-selv"- test på urinveisennfeksjon i dag. den slo ut på en av de tre bakteriene. Mulig det er noe med det også. Bør vel slå ut bedre for at det skal være det kanskje men...

Skrevet

HI her...

TAkk til alle som har svart! I dag er det litt bedre synes jeg. Fortsatt rød, men er ikke særlig vondt lenger. Ikke vondt å late vannet heller. Håper det går bort snart og at det er en soppinfeksjon eller noe. har i hvert fall brukt canesten i dag. det kan vel ikke være herpes ut i fra de opplevelsene noen her oppe beskriver. Vil vel ikke komme så fort og gå over så raskt? Håper det er bra snart, krysser fingre, og har uansett fått en skikklig lærepenge...;o)

Skrevet

Hvis det mot formodning skulle være herpes er det hvertfall ikke et førstegangsutbrudd, mener inkubasjonstiden for herpes er ca 3 uker. Derimot kan du jo ha hatt viruset i kroppen lenge uten å merke det, 80% av de som har smitten i kroppen får aldri utbrudd, og så har du fått et lite utbrudd pga. ny partner. Det er mulig å teste for antistoffer hos lege hvis du vil sjekke om du har vært utsatt for herpessmitte.

En liten rettelse til et tidligere innlegg; nyere forskning viser at herpes absolutt kan smitte utenom utbrudd, virus kan frigjøres når som helst,men i mindre mengder enn ved utbrudd. Kondom beskytter heller ikke 100% ettersom mange har utbrudd utenfor det området som kondomet dekker. Viruset kommer lettere inn i kroppen der det er slimhinner, men kan også smitte via "vanlig" hud.

Skrevet

Hei anonym nederst! HI her... Takk for svar! Hvis jeg mot formodning har herpes, og har hatt det i kroppen tidligere, hvorfor brøt det ut akkuart denne gangen jeg hadde sex? det jeg ikke skjønner. Hadde han jeg lå med herpes og da? eller trenger ikke det ha noe å si...

Skrevet

Jeg blir i allefall litt sår og øm hvis det er lenge siden jeg har hatt sex, og det har det vært det siste året pga trøbbel med kjæresten.

Dessuten koser vi oss ganske lenge, og det gjør jo litt....

Hvis utslett og blemmer blir borte , men fortsatt svir når du tisser, du har ikke fått en urinveisinfeksjon i etterkant da ??? Eller blærekatar om det ikke er det samme...

Det går sikkert greit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...