Jewel m/jente får gutt Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Fikk brev i posten fra legen på fredag om blodprøven vi tok på første kontroll. Og for første gang i mitt 25 år gamle liv har jeg funnet ut av blodtypen min. Itillegg så er jeg Rhesus -. Har skjønt at det innebærer litt flere blodprøver i svangerskapet. Er det annet som skjer pga det?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Hei: Ja, det stemmer at du må ta flere blodprøver i svangerskapet, du sjekkes for antistoffer i uke 32 og i uke 36. I tilegg taes det blodprøver av deg og babyen etter fødselen, dersom det viser seg at babyen er Rhesus positiv, får du en sprøyte som skal hindre at det danner seg antistoffer i neste svangerskap. Er babyen Rhesus negativ som deg, trenger du ikke å få sprøyte. Lykke til!
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Anonym forklarte jo bra, så jeg bare legger til at jeg også er Rhesus negativ, og det er ingenting å engste seg for i dagens helsevesen! Er dette ditt første barn, så har du ikke dannet disse antistoffene enda heller, de kommer ikke før evt 2.svangerskap. Hvis de i hele tatt dannes:) Og det er heller ingen sak hvis faren er rhesus negativ, som mine foreldre begge er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå