Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Hmmm... jeg tror jeg har gått ned noen kilo av amminga. Har ikke vært spes mer sulten enn ellers, spist mine vanlig 4 daglige måltider siden småen blei født. Vært veldig trøtt, sliten og tørst. Nå merker jeg at et par kilo nok er borte (låra på buksene mine er noe løsere enn før). Dette er ikke bra på meg, for jeg er fra før av liten og tynn. Absolutt ikke ønskelig for å si det slik. Så det jeg lurer på er: dere som har sluttet å amme, stabiliserte vekta seg på det samme som før amming igjen? *håper* Har forøvrig redusert amminga fra 3 ganger daglig da han var 8 mnd til 2 ganger daglig mellom 8 og 10 mnd og nå 1 gang daglig (han er litt over 10 mnd nå).
BizziBee Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Jeg endte opp med 1 kg mindre enn jeg var i utgangspunktet. Èn ting som jeg merket stor forskjell på, var nettopp lårene. Jeg fikk "ammerompe" som venninnene mine sier :-D Området der lårene slutter og blir til rompe ble betraktelig forminsket! Så du kan jo "håpe" på at kroppen bare omplasserer seg litt;) Uansett er det viktig å få i seg nok mat, så du kan kanskje forsøke å skvise inn et lite måltid til ila dagen?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 jeg spiser så mye jeg kan:) Men er jo i utgangspunktet en liten person da. Skal glede meg til ammeslutt jeg da. Hvor lenge ammet du? HI
jabk Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Hei, jeg ammer enda men vil bare dele historien din:) jeg ammer ca 5 ganger daglig og han er snart 14 mnd, men han har melkeallergi og eneste melk han får er fra meg. Har bare ammet og ikke fått noe erstatning, og det tar nok litt på kroppen ja. jeg er alltid sulten og tørst. småsvimlen og mister balansen litt ofte- særlig på natta når jeg er oppe dersom han våkner. vekta går ned, selv om jeg spiser mye. spiste sunt, men nå har jeg begynt med litt snop og sånt på kvelden. Skal slutte med det, for det gjør meg jo bare usunn og bedre med sunn mat som går i melka:) Men har planer om å amme ei stund til så må nok bare ha det slik som dette... Men så lenge du spiser og drikker når du er sulten så er det nok ikke så mye en klarer å gjøre fra eller til. Men det er jo bare en periode i livet med amming, så går det nok iallefall mer mot normalen etterpå. bruker ikke energi på melkeproduksjon da og kan satse på at vekta stabiliserer seg litt mer og ikke sult/tørstfølelsen er så stor:)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Takk:) Men det rare er at jeg ikke er spes sulten heller, Eller det blir jo litt feil, er jo sulten jeg som alle andre, men mine vanlig 4 daglige måltider dekker sulten. Og var veldig tørst de første månedene og er nå bare trøtt. Har vært veldig trøtt siden han blei født. Det kan ha litt med konstants blødning i 8 mnd å gjøre også og stress i forb med flytting. men før det var jeg også bare veldig veldig veldig trøtt:( Men da bare lever jeg normalt da. Og følger magen, he he:) HI
Sjokoholikern Skrevet 16. juli 2007 #6 Skrevet 16. juli 2007 Jeg ammer, har ammet i snart 17 mnd, og vekta ligger et par kilo under normalvekten min. Og jeg er et matvrak! Spiser med 3-4 timers mellomrom, og kan spise ALT jeg kommer over =) Hadde sjokoladekick for en mnd siden, da spiste jeg masse sjokolade hver dag og var kjempeavhengig, men vekten lå stabilt likevel. Hvis jeg slutter å amme og får sjokoladekick igjen kommer jeg sikkert til å rase opp noen kilo! Jeg vil også bare gi deg et lite tips: hvis du er veldig veldig trøtt kan det hende du trenger mer jern. Tar du kosttilskudd? =)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #7 Skrevet 16. juli 2007 Har målt jernnivåene mine siden jeg ahr blødd 8 mnd siden fødsel. Men de var ok... HI
BizziBee Skrevet 16. juli 2007 #8 Skrevet 16. juli 2007 Jeg ammet i ca 8 mnd, og da fikk vi ikke til det mer. Men selve vektnedgangen skjedde under de første 3-4 mnd. Ikke lett verken å veie for mye eller for lite. Jeg merket at jeg ble veldig slapp, og måtte ha mye vitamintilskudd for å orke dagen.
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #9 Skrevet 16. juli 2007 Jeg aner jo ikke når vektnedgangen har foregått jeg da. Har ikke vekt og har bare veid meg på 6ukerskontrollen min etter fødsel. da var jeg normal, så etter det jeg har gått ned. Men nå har jeg bestemt at i kveld er amminga slutt:) Bra for meg, kjipt for lille pga kosen. Men men. Lei av å gå opp og ned og håper kroppen min blir normal nå HI
BizziBee Skrevet 16. juli 2007 #10 Skrevet 16. juli 2007 Det høres jo ut som du har gjort en kjempejobb med ammingen da, så vèl puppet! ;o)
Anonym bruker Skrevet 16. juli 2007 #11 Skrevet 16. juli 2007 Ja, jeg har virkelig "gitt av meg selv", he he:) Ps den dårlige humoren er ikke et resultat av vektnedgang. jeg forventer ikke at den forsvinner og er heller redd den vil bli tørrere med årene:) HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå