Gå til innhold

Gult puss i øyet, noen som vet?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsten er 2 uker og har hatt gult puss i øynene siden fødselen nesten. Vasker med sånn rensevann( husker ikke hva det heter). Ikke rød eller noe.

Hvor lenge før en bør gå til lege med det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med det selv, men generelt når det gjelder øyne og man er usikker på om det kan være infeksjon skal man ta en tur til legen for sikkerhetsskyld for å ikke risikere å skade øynene. Men kan godt hende dette er helt normalt for alt jeg vet...

Skrevet

Hivs du ammer, så kan du faktisk dryppe litt morsmelk i øyenkroken på baby. Morsmelken inneholder et stoff som fungerer som pencillin!

Og den svir ikke heller.

Dra pusset fra ytterkroken i øyet inn mot nesen, så unngår du å smitte øyet for hver gang du tørker av puss.

God bedring til den lille!

Skrevet

det kan jo være en øyebetennelse.. vi hadde mye problemer med det det første 1,5 året av jenta vår sitt liv. men det er veldig smittsomt, så da burde kanskje noen andre i familien ha fått det også.. vi har iallefall utallige kurer med kremer og dråper tilvesla, som tar bort betennelsen fortere, men den forsvinner også av seg selv bare at det tar lengre tid.

ville sjekket med en lege jeg, bare for sikkerhets skyld, bedre med en tur for mye enn en for lite spør du meg=)

god bedring til knerten!

Skrevet

Kan også være trange tårekanaler. Vår datter hadde gult puss i øynene nesten konstant halvannet år. I Barnehagen trodde de stadig vekk at hun hadde øyekatarr. I følge legen vår, så er det IKKE øyekatarr så lenge ikke den hvite delen av øyet er rødt........Men, det er kanskje lurt å gå til lege for å få en liten konklusjon. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...