Gå til innhold

Snuppa er steinhard i magen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan vi gjøre for at det skal løsne litt. Hun får grøt på kveldene, men den er blandet med mm. I tillegg får hun litt fruktmos.

I dag fikk hun under en halv hipp fruktmos til lunsj.

Grøt på kvelden har hun fått i snart en mnd, men NÅ er hun hard i magen. Burde vi blande inn litt malt i grøten hennes, selv om vi blander den med mm??

Har jobbet lenge nå med å bæsje, presset så tårene sto i øynene, til slutt begynte hun og gråte, og når vi nå stelte, så var det bare bittelitt skikkelig hardt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv med litt massasje...

:o)

Skrevet

Hei:) ta og gi en en dobbel dose med malt.. to ts... og bland ut i enten grøten eller melka... da skal jeg love deg at hun bæsjer snart... du kan også ta en q- tips i rompa henne s etterpå og presse beina hennes litt opp mot magen...

Skrevet

Masser med olje på stellebordet. Vær varm på hendene og bruk faste tak, men ikke presse hardt. Først tar vi seks sirkler med klokka på magen, så stryker vi seks ganger med håndflaten ovenfra og ned, så presser vi beina seks ganger mot magen. Og gjentar. Når du presser beina mot magen skal de være helt inntil, og trykke litt av magen inn.

Funker også å stimulere endetarmen litt, men termometer f.eks, eller dytte litt med vaskekluten akkurat mot hullet.

Nå funker dette mot luft i magen her i gården, men det funker sikkert mot trege mager også. Skader iallfall ikke.

Skrevet

Her hadde makt motsatt effekt, dvs hun fikk vomdt i magen av det. Vi har hatt veldig god effekt av sviskepure :-)

Håper hun blir bedre snart!

Skrevet

Fraråder å stimulere endetarmen med mindre det er HELT krise - de små slimhinnene er så utrolig skjøre...

Det som har fungert her er massasje! Bruk 10-15min hver kveld på massasjstund. Jeg legger Minimais på et håndkle på badegolvet, stenger for sprekken under døra og har igjen ventilen. Godt, varmt og koselig. Bruker NAF badeolje. Begynner forsiktig med strykende bevegelserpå overkropp, utover armene og nedover beina. Så tar jeg magen hennes en runde, så føttene (trykker, ikke gnur) og så avslutter jeg med magen igjen.

Et annet tips er å bytte ut fruktmosen til kveldsgrøten med sviskepuré. (Småfolk sin er bedre enn nestlé).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...