Katja Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Takk for at du svarte meg. Ikke at jeg unner deg å ha det sånn, men for meg er det terapi å høre at jeg ikke er alene. Ble litt "provosert" av den andres tvangstanker, som på meg virker så harmløse, mens mine er livshemmende. Får du behandlig for dine? Jeg har gått til behandling i et halvt år, og var ferdig behandlet (i den grad man noen gang blir det), men merker tankene kommer tilbake nå, så da er det nok bare å ringe behandler igjen, blæh
♥ DAME Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Nei, har ikke gått til behandling. Men legen sa det er normalt og tenke litt sprøtt av og til. Og som regel gjør man ikke det man tenker. Men selvfølgelig, det kan jo skje. Alltid før jeg legger meg må jeg rydde bort kniver o.l som ligger på benken eller i kommen. Må ha de inn i en skuffe. Er redd jeg går i søvne og knivstikker sambo (som er verdens snilleste Men, må vel bare leve med det tenker jeg. Det har jo ikke tatt helt styringa på livet mitt for å si det sånn. Klarer å si til meg selv; Nå må du slutte å være så tosken **** , hjelper jo litt bare det Håper det går bedre for deg etterhvert Katja )
Katja Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2007 Så bra! Hvis man klarer å huske på at det er normalt å ha slike tanker, så er det kjempebra! Jeg øser meg litt opp over tankene og prøver å fortrenge de, og det går ikke bra. Fikk høre av behandler at de som hadde slike tanker, ikke satte de ut i livet. Vi har slike tanker fordi vi har en overutviklet samvittighet, vi er folk som helst vil være perfekte, uten noen som helst uakseptable tanker eller handlinger. Kjenner du det igjen i det? Jeg gjør i allfall ) For meg er de hemmende fordi jeg vegrer meg for å ta fly, buss o.l. Liker ikke å være låst i situasjoner jeg ikke kan komme meg ut av, hvis slike tanker skal komme. (Har også panikkangst til tider, det henger ofte sammen). Men i det daglige fungerer jeg fint da, jobber, tar meg av hjem og familie, men liker best at alt er forutsigbart og at jeg alltid har kontroll.
♥ DAME Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Kan jammen være noe i det du sier der ja. Men fælt at du skal slite med det på den måten at det hemmer deg i å reise o.l. Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå