Gå til innhold

Slik kom Ludvig til verden:)


79'er

Anbefalte innlegg

Takk for alle gratulasjoner her inne i forbindelse med Ludvig sin fødsel! Han ble tatt med keisersnitt 2 timer inn i "termin-dagen", 8.juli. Det ble en smule dramatisk for oss alle. Jeg hadde gått lenge og tenkt over at han var så rolig inne i magen, men trodde det var fordi han hadde lite plass nå på slutten. Symfysemålene var også greie så jeg trodde ikke det var noe å bekymre seg over. Ved midnatt 7.juli, ble jeg litt ekstra engstelig så jeg ringte føden. De ba oss komme ned på en sjekk. Etter at vi kom ned på St.Olavs gikk ting veldig fort. De fant ut at Ludvig ikke hadde det så bra i magen og at han ikke ville overleve riene mine.. Da bar det ned på operasjonsstua hvor de altså tok keisersnitt. Jeg fikk spinal kl.02.05 og kl.02.09 kom babyen ut. Han hadde navlestrengen to ganger rundt halsen og fostervannet var full av avføring. Han var veldig slapp da han kom ut, så legene brukte litt tid på å få i gang skriking og reaksjoner. Hele opplevelsen ble veldig spesiell, alt skjedde så brått og det tok flere dager før jeg kom til meg selv igjen. Samboer var til enorm støtte og tok seg av Ludvig de dagene jeg var helt sengeliggende. Torsdag ble vi skrevet ut, men Ludvig hadde høye verdier av bilirubin (?) (gulsott), så vi skulle komme tilbake på sjukehuset fredag morgen. Verdiene hadde steget, så vi ble nok engang lagt inn. Men denne gangen var det bare for et døgn, og i går, lørdag, kunne vi reise hjem. Vi skal tilbake mandag morgen for nye tester. Nå er alt bra med oss og jeg håper, etterhvert som jeg føler meg bedre etter operasjonen, at vi kan komme på treff. Førstkommende onsdag har vi besøk, så jeg tviler på at jeg kommer, men jeg gleder meg veldig til å se alle dere i juli-klubben med og uten baby!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer nok en gang med lille prinsen:0)

 

Så utrolig bra at du dro inn til sjekk og at alt er bra med dere nå. Har tenkt masse på dere og lurt på hva som hendte ( siden du i utgangspunktet ikke skulle ha ks) og på hvordan det går med dere. Blir helt sikkert treff neste onsdag også regner jeg med, men vi skal holde deg oppdattert:0)

 

Kos deg masse sammen din kjære og lille Ludvig, gleder meg til å treffe han etter hvert:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse til alle tre!

 

Har lurt veldig på hvorfor det ble keisersnitt på deg, men er utrolig glad på deres vegne for at det gikk bra til slutt. Ikke nok med at en fødsel er tøff nok i seg selv, men i tillegg at det plutselig ble haste-keisersnitt, må det ha vært bra tøft for deg!

Håper det går bra med deg og lille Ludvig, og at vi får se dere snart!

 

Lykke til så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen til dere begge!!

 

Så bra ut du ringte føden! Blir litt satt ut jeg. Fikk selv ikke liv i lillegutt i går morges, etter å ha dultet og styrt på i en og en halv time (han bruker å være veldig aktiv på morgenen). Jeg syntes etterhvert at jeg kjente noe, og drøyde å ringe. Nå virker det som han har det helt fint, men opplever jeg dette igjen ringer jeg!!

 

Håper du kommer fort til hektene igjen, og at dere alle tre får en rolig og avslappende tid hjemme. Blir veldig trivelig å se deg på treff når du får tid og anledning! Nå har jo dere med baby blitt i flertall på treffene...

 

Klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff får helt vondt inni meg ,men bra alt gikk godt til slutt!

Gleder meg til å se lille gullet =)

Kos dere så lenge så snakkes vi vel om ikke så alt for lenge =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye alle tre! Kjempe bra av deg å ringe føden da! Ble helt rørt av den historien din, jeg. Godt at alt gikk bra til slutt! Gleder meg til å se dere på treff når dere har kommet dere til hektene igjen!

 

Her er det lite tegn på noe som helst action. Noen flere kynnere enn tidligere, men ellers som før. Begynner å bli rimelig utålmodig nå. Men men.. Terminen er jo ikke før om ei uke ennå.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at alt står bra til med dere nå!

 

Uff, fikk ikke med meg at det var så mye drama rundt fødselen til Ludvig før nå. Må ha vært en ekkel opplevelse, men takk å pris at du var så observang, hørte på deg selv og ringte føden når du kjente at dette ikke er som det skal! Morsinstinktene er det ingen ting i veien med i hvertfall!!!

 

Gleder meg SÅNN til å se lille prins Ludvig (utrolig fint navn, foresten!). Beklager at jeg aldri kom meg bortover mens vi var på sykehuset, men jeg var rett og slett for sliten etter Wilmer sin natt med vondt i magen! Men besøk tar vi igjen siden:)

 

Kos dere hjemme med Ludvig, og så ses vi etterhvert!:)

 

Stooor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...