Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de kaller det hvis fødsel skjer fort, altså 2-3timer.

Min fødsel tok 45 minutter fra vannet gikk, til babyen var ute, og de har skrevet styrtfødsel på arket mitt.. (vannet gikk uten forvarsel 5 uker før termin) Får forresten litt ekstra oppfølging denne gang :)

Skrevet

Det er når det går veldig fort, jeg hadde veer med 6min imellom av over 1min varighet fra første stund sist. Gikk 3timer og 15min til datteren min ble født.

Skrevet

Dæven _malla, det var raskt! Kan trygt kalle det en styrtfødsel ja. Min fødsel var på 2 t 46 minutter, og da satt han fast siste halvtimen så de drev med vakuum.. Så neste gang blir det ekstra oppfølging =)

Skrevet

Så det er en ca tre timer som er styrtfødsel? Jeg var inne på sykehuset 1,5 timer med andremann, og det gikk raskt fra 2cm åpning til full, og to press og ute var`n. Men jeg hadde holt på i mange timer hjemme, med middels vonde rier. Men det er langt ifra en styrtfødsel da regner jeg med?

Skrevet

Ja.. det jævlig raskt.. Ble dårlig form og fikk vondt i magen,noe som sikkert var svake rier, litt før kl 20 på kvelden, så ringte føden. De sa jeg skulle slappe av og ta en varmt bad og evt komme inn til sjekk senere hvis jeg ikke ble bedre. Da jeg skulle legge på, fosset vannet ut. Så kom ambulanse, og da de sjekket åpning hadde jeg 8cm (ca 25min etter vannavgang). Og gutten kom 20.50, etter 2 min på sykehuset :)

Usikker, men tror vel de regner fra du kjenner de første riene. Og at d tilsammen varer ca 3 timer. Ikke helt sikker jeg altså:)

Skrevet

Jeg har hatt to styrtfødsler. Begge brukte under to timer fra jeg kjente første murringen. Kaller det vel styrtfødsel om det tar 2-3 timer tror jeg.

Skrevet

De regner at du er i fødsel fra 3-4cm åpning, da de første cm kan ta jævlig lang tid :) Fra 3-4cm pleier det å gå radig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...