Gå til innhold

Noe positivt? Del din følelse!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hele tiden kommer det klageinnlegg fra at folk har vondt der og der... og klarer over det og det...

men jeg har nå blitt inspirert av noen herlige innlegg her, hvor enkelte forteller om hvor FANTASTISK det er å være gravid!

Så nå vil jeg gjerne oppfordre alle til å dele minst en positiv ting med å være gravid/nybakt mor... Så prøver vi et øyeblikk å føre fokuset bort fra alt det vonde/kvalme/tunge... :)

Jeg er ikke ennå gravid, men det jeg gleder meg aller mest til er det første sparket :) kjenne følelsen av mirakelet som vokser inni meg, og som jeg skal dele mitt liv med...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette var virkelig en god ide! Jeg er foreløpig frisk og rask, og virkelig koser meg med å være gravid! Har ferie nå, og jeg og magen har sittet ute i finværet og hatt det supert! Gøy å kjenne små spark og at frøkena driver og snur på seg der inne... Hun har gjennomgått litt av en "evolusjon" fra å kjennes ut som en liten fisk som romstrerte i magen til å sende fra seg til tider ganske harde spark :o) Det får ikke hjelpe at hun driver sparketrening mellom klokka 4 og 5 hver natt, og gjør så jeg sover lett - jeg ser på det som "lydløs trening" før det braker løs med skriking og amming og alt om et par små måneder :D

Skrevet

Gleder meg til å kjøpe gravidtøy som viser den flotte magen min :o)

Skrevet

For en fin tråd ;o)

Masse å glede seg over, koselig med kommentarer og oppmerksomhet fra andre som plutselig ønsker å ta del i hvordan du har det på en helt annen måte. Også dette med første tegn til liv i magen som endret seg hos meg fra følelse av "leamus" og til nå hvor jeg kjenner at hun romsterer rundt og virkelig snur og vender på seg. Utrolig morro, se på magen som bukler seg alle veier. Og UL ikke minst, se det lille kreket inni magen...

Koselig å handle babyting, planlegge hva man trenger, pusse opp barnerom, kjøpe de første mammaklærne. Helt supert!!!!

Lykke til :o)

Skrevet

Du kan glede deg, for det er helt herlig å være gravid. Jeg er veldig fornøyd og lykkelig, og forholdet til mannen blir bedre og mer spesielt nå.

Det med de første sparkene var kanskje den største opplevelsen :)

Ellers så er det så hyggelig hver eneste dag man våkner og tenker på at det er en liten baby i magen. Og all gleden med å forberede seg på at den lille kommer.

Er utrolig takknemmelig for at jeg er gravid, og håper virkelig jeg får oppleve dette flere ganger.

Fin tråd du startet her - hyggelig å dele gledene med hverandre

Skrevet

Hei.Jeg synes det er helt fantastisk å være gravid.Noen ganger når jeg stryker over magen, får jeg en vanvittig kjærlighetsføelse.Kjenner hvordan han romsterer inni der.Er sykemeldt pg a bekken, men er glad og fornøyd likevel!!Vet jo hvorfor jeg har disse plagene og det er verdt det!!Gleder oss enormt til han kommer til verden.Bare 6-8 uker igjen kansje:)Synes det er moro å vaske babytøy og ordne å rydde.Gjøre forberedelser å handle .osv.Han sparker og roter litt om natten også, men det er ikke så plagsomt.Merker selvfølgelig at det er mindre søvn nå, men ser på det som en forberedelse til det som kommer.Er en av de heldige som ikke må fly på do hele natta..Foreløpig ihvertfall..;)

Skrevet

Jeg synes det er topp å være gravid jeg:

- store pupper

- kan blåse ut magen med god samvittighet

- kan takke nei til eller dra hjem fra selskaper med en gang du kjeder deg.

- folk smiler til deg på gaten

- shoppe bittesmå babyklær med god samvittighet.

- andre jenter er skikkelig hyggelige mot deg på do. alle skal snakke om bestevenninnen som akkurat har fått barn eller datteren sin på blabla år.

- god grunn til å gå med kjole hver dag. ingen kan beskylde en gravid for å være overpynta, du må jo bare gå med det som passer og er komfortabelt ;-)

- vissheten om at du er så heldig at du faktisk KAN bli gravid.

- babyspark!

Skrevet

-Den enorme lykkefølelsen av å kunne bli gravid i det hele tatt

-Gleden alle deler med deg når du forteller nyheten

-Kunne slippe ut magen og kjøpe klær som fremhever den

-alle som kommenterer hvor fantastisk vakker du er

-latterkick som kommer uten grunn til stadighet:)

-kjærtegnene fra babyen din; når den stryker deg lett med fingrene sine eller sparker deg alt den kan i ribbeina:)

-spenningen over alt du har i vente

... åh, det er så masse jeg kunne skrive ned her, men selv om jeg hadde MYE plager og hadde et risikosvangerskap så håper jeg inderlig at jeg får være så heldig å oppleve dette ennå en gang! Det er så HERLIG å vagge rundt med stor mage!!!!

Skrevet

Hei:)

Så fint innlegg...

Jeg er gravid med nr to-bare 7 uker enda-men gleder meg til gravidmagen kommer. Jeg synes det er flott å fremheve den gravide magen:)

Det er kvinnelig og vakkert å være gravid, og gleder meg til det synes!!!

Og så gleder jeg meg til å fortelle den lille hemmeligheten til familie og venner etterhvert...

Skrevet

En sånn liten ting som her forleden tok jeg fram klær etter den eldste. Såg over de og la de pent sammen. Har ikke startet med vaskingen enda...men det å sitte og mimre litt og tenke på hvordan det inni magen ser ut og hva det er.

Også småtitte på vogna som står klar og bare venter. Se for deg at du har en liten en inni der...

...koselige greier.

Skrevet

Å kjenne spark og liv er en helt utrolig og fantastisk følelse :-)

...og det å bli mamma er så stort at det er hinsides enhver fatteevne! Jeg hadde aldri klart å forstille meg hvor fantastisk det er :-)

Gled dere!!!

Skrevet

Ganske utrolig å gå gravid og snart skal bli noens mamma!

Føler mer glede og meningsfylt tilværelse.

Ei venninne sa jeg hadde gravidglød, koselig å høre :)

Artig å handle og forberede seg.

Artig å lage/strikke klær og annet til babyen.

Føler meg litt som en dronning :)

Smiler når jeg kjenner babyen sparker :-)

Skrevet

Flere som har merket at magen virker litt som en magnet...? Særlig på andre jenter/kvinnelige slektninger og bekjente...? Det er utrolig mange som bare MÅ ta på magen når de møter meg nå for tida... Også mange som jeg ikke har noe spesielt kontakt med til vanlig... :o) Det er litt rart noen ganger, men litt gøy også (til og med min manns ekskjæreste fra mange år tilbake - og som jeg aldri hadde møtt før - hadde store problemer med å holde hendene unna magen min... Men hun greide det heldigvis da... DET hadde blitt litt for merkelig! :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...