Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Hvor mye kaffe, te og cola drikker dere for dag? Og hva skjer om man drikker mere enn anbefalt? Huff.. Jeg har så lyst på masse te for tiden, men tørr ikke..
2 TætteRættÅSlætt<3 FøDt Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 med forje ka drakk e mye cola å te.. gonatt te... å legen sa til mg at det var mye hysyeri rundt det.. å min lille ble så frisk å fin atter
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Drikk te du kjære deg:) Har drikki masse te å cola opp gjennom hele svangerskapet, å vært på 4 UL å bebisen min kan ikke være mer "perfekt" Eneste som du skal passe litt på er jo sukkerinntaket ditt, altså for mye cola (for mye sukker i teen) kan i VÆRSTE fall føre til svangerskapsdiabetes eller at ungen får diabetes, men det skal en del til. Ellers så kan de skje så at ungen din blir litt stor om du får i deg for mye sukker. Men bare kos deg å lev som normalt.
Adriansmor med tulla Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 kjøp sånn frukttepakke hos meg aller hos helsekosten... stor pakke med mange sorter i koster 180 på mega... den er ikke koffein i... ellers lite med kaffe ja ....da blir det koffeinfri.Tar en kopp i besøk eller på kafe og det merkes godt i magen ja.. da blir det mye spark. Det er ikke en myte ser bare oss selv viss vi drikker mye kaffe....
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Barn som har fått i seg for mye koffein kan faktisk bli plaget med hodepine. Dette er nok snakk om mye "for mye" koffein. Men, herregud drikk teen du har lyst på! Jeg drikker meg en morgenkaffe og kanskje en kopp te iløpet av dagen, men du kan nok drikke mere en dette!! Trenger jo ikke å bøtte innpå med koffeinholdige drikker, det er ikke bra for deg heller det (renger uansett med det ikke var det du tenkte), men te eller kaffe i moderate mengder skader nok ingen
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 15. juli 2007 Ja, jeg lever normalt, for jeg syns det generellt er for mye hysteri rundt dette med hva man skal spise osv.. Jeg røyker ikke, så det er ikke noe problem, og ikke drikker jeg så mye alkohol til vanlig heller, så heller ikke noe problem å holde seg unna, men er veldig glad i te og kaffe, men det blir jo anbefalt å begrense kaffe til 1-2 kopper daglig, og te til 2-3 kopper daglig, så jeg lurer litt på hva koffein gjør med babyen siden det er anbefalt å ikke drikke så mye av det.. Noen som vet?
Adriansmor med tulla Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Koffein jør at pulsen til barnet øker.... sånn som din åsså jør.... derfor vi får et kick eller våkner av kaffe. Og pulsen til en baby er veldig høy ifra før .... fører åsså til dårligere opptak av neringsstoffer i blodet og morkaken som deretter kan føre til dårlig vekst hos barnet ditt........
nungo Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 I blannt er det til å bli helt tussete av alt man må og ikke må. Koffeinholdige drikke (te, kaffe og cola) forsøker jeg å holde til 2-3 glass/kopper pr. dag. Tror at man skal holde det på et moderat nivå fordi babyen ikke har godt av for mye koffein. I Danmark er man f.eks. mer opptatt av at gravide minimere kaffedrikking enn at de ikke drikker alkohol! Te innholde dog generelt sett ikke så mye koffein, og det finner jo mange kofeinfrie varianter.
M*A*S*H* Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 Et stort koffeininntak er forbundet med økt fare for spontanbort - dette viser store studier gjort av gravide. Det finnes masse sorter koffeinfri te som du kan drøye de anbefalte 2-4 koppene vanlig te med, f.eks i helsekostbutikker finnes gode fruktteer, rooibushte etc. Jeg drikker alt mulig rart - litt vanlig te, litt koffeinfri kaffe i cappuchino - og en og annen vanlig kaffe også.
øynesomtinntallerkner Skrevet 15. juli 2007 #10 Skrevet 15. juli 2007 Jeg drikker den kaffien jeg har lyst på, det får jo være grenser for hysteri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå