Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 fra 4mnd...kan jeg gjøre det slik som med maisgrøten fra nestle? då har jeg i 4ts grøtpulver og MME til passe konsistens. eller må jeg koke opp økologisk søtmelk osv... er hollegrøten mildere for magen ?
KaMa Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Prøv småtroll forumene eller skravlesiden. Men hvorfor anonym?
HTC Skrevet 17. juli 2007 #3 Skrevet 17. juli 2007 Har du den gule esken? Jeg bruker 2dl vann som kokes opp (vannkoker) og kjøles ned til 50grader. Tilsetter 5ss pulver + 1ts maltekstrakt + 1/2ts nypepulver (c-vit) + 1ts rapsolje, rører rundt og kjøler ned til 37 grader. Jeg ammer i forkant eller etterkant av grøtspisingen, derfor har jeg ikke melk i grøten. Alternativt bruker du 1 dl vann og 1dl mme eller mm. Du kan kutte ut malt, rapsolje og nypepulver. Malt regulerer mage + gjør grøten søtere på smak, rapsolje gir gode fettstoffer, nypepulver har mye c-vit og bidrar til at kroppen lettere tar opp jern. Du må ikke bruke kumelk før barnet er 10-12mnd. Du kan tilsette smaker som banan, frutti osv Har du den hvite posen? 2-3dl vann og 1/2dl grøtpulver. kok opp under omrøring og la koke i 2min. La svelle i 5min. Tilsett evt de samme ingrediensene som over. Evt koke opp med mindre vann og tilsette mme eller mm (mm skal ikke kokes). Jeg anbefaler Hirsegrøten fremfor maisgrøten, hirsen er sunnere og inneholder mer jern. Hvis du ammer er det fint om du introduserer speltgrøt (6mnd) før du slutter å amme, da denne inneholder ingredienser som det er flott å bli introdusert for mens man ammer (for å hindre allergi)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå