somm@r Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Hvordan fant dere ut at de hadde det? Gikk det over lang tid, eller gikk det fort? hadde dere noen mistanke før dere fikk diagnosen? Grunnen til at jeg spør er at jeg har en ekkel følelse når det gjelder gutten min. Har mange av symptomene. Skal sjekke han hos legen, men lurte på om dere kan hjelpe meg.
Yo&La+spire Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Eg har ikke barn med diabetes, men både eg og lillesøstra mi fikk det da vi var 12 år. Hvor gammel er gutten din? Hvilke symptomer har han? Meg og søstra i hadde begge disse symptomene (som er veldig vanlig ved diabetes): *Kjempetørst! Drakk mye. *Tisset mye. *Spiste lite. *...pga av dette: gikk rakst ned i vekt (eg gikk ned 10 kilo på 2 uker) *slapp og trøtt. *Tørr i munnen, hvit på tunga. *Aceton ("neglelakkfjerner") lukt fra munnen. Har han alle disse symptomene er det stor sjanse for at det er diabetes. Kan sjekkes enkelt hos lege ved å måle blodsukkeret, men du bør gjøre det så fort som mulig. Eg gikk lenge uten at vi visste hva det var, og kunne mistet livet (det skjer heldigvis sjelden!).
somm@r Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. juli 2007 Han har alle disse symptomene med unntak av å tisse mye. Han tisser sjelden og lite om gangen. Men han skvetter litt i trusa flere ganger til dagen. Han er 4 år. Har gått litt ned i vekt, er nå undervektig. Han ble sjekka for alt mulig ved juletider, da var han ganske dårlig. Da fant de ingenting. Ringer til legen i morgen.
Yo&La+spire Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Bare å få han sjekket så fort som mulig da. Håper dere finner ut av det...Visst han har vert dårlig siden jul, hørtes det veldig lenge ut...ved diabetes blir en som oftest veldig dårlig på kort tid, men det kan jo vere....
somm@r Skrevet 15. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. juli 2007 Han har hatt en lang og god periode nå, men er blitt ganske dårlig den siste tiden. Ser ut som en strafffange med ribbebein som stikker ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå