Gå til innhold

Dilemma!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter å er rådløs og lurer påom dere har noen gode råd. Har en gutt på 6 og jente på 1 og har akkurat funnet ut at jeg er gravid på nytt!!! Dette var ikke planlagt, og var vel ferdig med å få barna jeg skulle ha. Skal til legen tirsdag og må vel finne ut hva jeg skal gjøre til da.. Lurer på om det er stor forskjell på 2 og 3. Leiligheten blir for liten for alle og økonomisk og alderen min da er 38 om 2 mnd. Kan dere gi meg noen synspunkter på hva dere mener/hadde gjort

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har mann og dere har det flott sammen,så syns jeg absolutt dere skal beholde!

Lykke til.

Skrevet

for det første blir det jo nesten 2 år i mellom de yngste.. og det kommer til å gå kjempe fint harmange veninner som har så tette unger og det går kjempe bra.. litt slitsomt i begynnelsen da den lille kan bli litt sjalu men når de har allerede søskentrenger jo ikke det å være noe problem. jeg hadde beholdt.. jeg har selv to barn med 11 mnd i mellom og jeg lurte også veldig på hva jeg skulle gjør men det gikk kjempe bar selv om svangerskapet var slitsomt(veldig bekkenløsning). Lykke til det er uansett du som velger og det er fullt fårståelig om du velger det bort men jeg mener det kommer til å gå kjempe fint!!men ikke forhast deg med besluttningen.. LYKKE TIL!!

Skrevet

Har det, og vi har det bra sammen. Begge barna er hans!!!! Er så rådvill, i det ene øyeblikket vil jeg ha det og i det neste ikke::

Skal høre med legen om jeg kan få sykemeld i et par uker for å finne ut av ting.

Skrevet

Nei, det kan vi vel strengt tatt ikke.

Det er bare du og din partner som kan avgjøre om dere vil ha en unge til. At du er 38 er forholdsvis irrelevant, og de hvor store leiligheter man behøver er relativt. Vi har to til fire barn litt ettersom, og synes ikke egentlig forskjellen er enorm, men dette varierer jo også voldsomt.

Skrevet

Da hadde jeg ikke tvilt!

Skjønner at du stusser litt i og med at det ikke var planlagt. Men alderen er heller ingen hindring med mindre du ikke føler deg fysisk i stand til å ta deg av tre barn.

Skrevet

gikk iltt fort.. du får prøve å tyde alle skrive feilene :-)

Skrevet

Takk for det. Har besøk av hele slekta hans nå, de reiser i morra såjeg tror jeg skal tenke meg nøye om på i noen dager, orker ikke jobb, er helt kjørt i hue. Kan jo også nevne at mellon de to jeg har mistet vi tre stykker så det er ganske bittert å tenke på nå, er jo redd for hva som kan skje. Er redd for at noe skal gå galt ``

Skrevet

Da hadde jeg ihvertfall ikke abortert.

Tenk for en flott gave om denne klamrer seg fast og dere ikke mister.

Hadde ikke vært i tvil!!! :)

Skrevet

Vi har 3 barn og jeg syns det var større overgang å gå fra 1 til 2 barn enn fra 2 til 3. Man er liksom i siget.....

Ellers har jeg ei venninne som fikk sitt fjerde barn for litt siden. Det var ikke planlagt, men hun angrer overhode ikke på at hun valgte å beholde.

Tror ikke man angrer på de barna man har fått, men kanskje det er større sjanse for at man angrer på en abort....?

Når det gjelder det praktiske: de to minste kan kanskje dele rom, iallefall noen år fremover til dere evnt har råd til å flytte? Og en ekstra munn å mette koster ikke all verden. Vet at det ikke er gratis å ha barn, men det er fullt mulig å spare inn på både klær og andre ting dersom man tenker nøye gjennom ting. F.eks så har nesten alle jeg kjenner alt for mange klær i barnas skap, man kan spare noe på å kjøpe bare det man trenger :-)

Lykke til med valget ditt :-)

Skrevet

Jeg er så freidig å si at du har et luksusproblem...

Synes du bør beholde,- iallfall så lenge du er i tvil også... det sies at man angrer ikke på de barna man har, men man kan angre på de man ikke har...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...