Gå til innhold

hvordan tilbrede Holle hirsegrøten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra 4mnd..... kan jeg tilbrede den med bare mme? akkurat slik som jeg lager maisgrøten? då tar jeg 3ts grøtpulver også ca 40ml mme ....

eller må jeg ha slik økologisk søtmelk og koke opp ??

er holle grøten mildere for magen , driver med smaksprøver ...har gjort det no i 2-3 uker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Du kan nok bruke vanlig mme, ja! Er det mme du gir til vanlig?

Jeg blandet den bare med kokt vann jeg, for hun ble ammet så mye utenom. Blir ikke helt det samme næringsinnholdet da, men hun fikk som sagt mer enn nok mm i tillegg... Og så blandet jeg i fruktpure.

Vet ikke om Holle er mildere for magen, men hirsegrøt skal ihvertfall være en av de letteste typene å fordøye. Jeg startet med denne pga at min tuppe hadde en del magevondt som baby. Hun reagerte aldri på den grøten.

Lykke til!

Skrevet

ps: jeg blandet på "feelingen", etter hvilken konsistens jeg ville ha. Tror ikke du er nødt til å følge målene slavisk...

Skrevet

Hei

I begynnelsen blandet jeg bare med kokt vann. Siden han fikk mm utenom. Han fikk vondt i magen av nestle sin risgrøt, men holle sin hirsegrøt tålte han fint...Når han nærmet seg 5 mnd å oppe i 100 ml væske har jeg blandet 1 skje med collet oppi..(smaker bedre med mme oppi) slik at det blir 50/50 med vann og mme.. Dette gir jeg enda og han har nettopp blitt 6 mnd. Grøtpulveret tar jeg på feelingen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...