Gå til innhold

barneoppdragelse, trenger gode råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter på snart 3 år er en aktiv jente. hun er veldig snill og grei, glad i lillesøsteren sin og er stort sett en solstråle. MEN... hun hører ikke på meg, hun gjør ikke som hun blir fortalt, hun er helt umulig når jeg ber henne om å gjøre noe, rydde, plukke opp, ikke ødelegge ting osv. Hun kan løpe ut i penkjolen og jeg roper "ikke hopp i dammen" og hun hopper rett i dammen. Hun spytter på gulvet og jeg sier "tørk opp", hun sier "gidder ikke" . Jeg sier "ikke rør" og hun rører selvfølgelig. det er som om hun var stokk stein døv. Og hvis hun f.eks finner en penn så tegner hun på veggen selv om vi har sagt til henne at det bare er lov å tegne på ark . HVer gang jeg skal ha henne til å gjøre noe må jeg true, kjefte , mase og finne ett eller annet jeg kan nekte henne hvis hun ikke gjør som jeg sier . Hvordan får man unger til å forstå at hun f.eks ikke kan løpe ut i veien der det er biler fordi jeg sier det. Eller at man ikke tegner på veggen ,men på ark. Hun må voktes som en smed ,ellers finner hun alltid på en måte å ødelegge ett eller annet på. Ellers er hun hjelpsom og snill og hun er ikke plaget med sjalusi til sin 6 mnd gamle søster, men hun virker som hun rett og slett ikke har respekt for meg. Da jeg selv var liten så hadde jeg veldig stor respekt for voksne og jeg var ekstremt redd for å få skjenn. Mens på min datter preller skjenn av som vann på gåsa og det å høre bare for å være snill det har hun ingen forståelse for.

Noen gode råd?? Er lei av å være sinna ,og for all del ikke si at det her ikke er noe å klage over for det å snakke til døve barneører er slitsomt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei på samme alder og føler virkelig med deg!

Har akkurat satt henne i "time-out.., Vet ikke hva jeg skal gjøre. Sier nei ikke gjør det flere ganger, men snakker til et døvt øre. Blir så frustrert og lei.

Håper virkelig noen kommer med noen gode råd! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...