Gå til innhold

Grøt og amming etter alkoholinntak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har en liten gutt som er 5 mnd, og jeg har gitt han grøt på kvelden et par uker nå fordi han har vært så mye våken om natta, så jeg tenkte han kanskje sov bedre hvis han fikk litt mere enn morsmelk om kvelden. Startet med grøt fra 4 mndr og oppover, og blander med mme fordi jeg ikke får pumpet ut noe særlig med melk fra meg selv. Er det flere enn meg som blander med mme selv om de fullammer til vanlig?

Tenkte også jeg skulle høre om når dere andre begynte med grøt fra 6 mndr og oppover? Synes det blir mye styr med å blande med mme (glemmer å kjøpe det etc.) Hadde vært lettvinnt å kjøpt en grøt som det går an å blande bare med vann... Hvor mye grøt gir dere til en baby på 5 mndr? Min blir visst "aldri" mett:-)

Også en ting til: Lillegutt her er blitt veldig flink til å drikke fra flaske, noe jeg kommer til å benytte meg av når jeg skal på bryllup i sommer (kommer da til å gi mme siden han like gjerne vil ha det), hvor mye mme skal man gi en baby på 5 mndr?

Sikkert mange dumme sp.mål dette her, men håper noen kan svare meg likevel:-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesle havregrøt med ris og hvete for 4 mnd baby skal blandes med vann - så den kan du jo bruke. Du kan sikkert også begynne med 6 mnd grøten nå, siden bayen sin allered har spist grøt en stund. Jeg begynte ved ca 5,5 mnd, ble tungt å håndmelke stadig mer. Ellers så går alkoholen like raskt ut av melken som ut av blodet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...