Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

3-åringen min har fått vannkopper, greit nok det, men hva med babyen på 7 uker? Er hun fremdeles beskyttet av mitt immunforsvar, hvor lenge etter fødselen er de egentlig det? Fullammer da, så hun får vel litt beskyttelse der også...

Eneste jeg fant på nettet var at det er farlig for babyer på under 2 uker å få vannkopper, da ble de lagt inn og fikk sprøyter på sykehuset for å hjelpe kroppen å bekjempe virusinnfeksjoner.

Lurer litt på om dette kan være farlig for henne jeg da, noen som har vært i lignende situasjon og spurt fagfolk? Eller må jeg vente til helsestasjonen åpner i morgen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk vannkopper selv som tenåring. Den gang fikk min mor beskjed om at min lillesøster ikke ville få det fordi hun var så liten og bare fikk morsmelk. Men lillesøster fikk vannkopper hun i en alder av 2 1/2 mnd. I dag er hun 20 år, og fikk ingen men av å få vannkopper i så ung alder. Kan nevne at vi er 4 søsken, og alle fikk vannkopper i samme omgang, er fryktelig smittsomt, med en inkubasjonstid opptil 21 dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...