Gå til innhold

1900 g / 45 cm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når vil du anslå at barnet er født da?

Jeg hadde selv disse vitale målene når jeg ble født, og har i det siste lurt veldig på hvorfor jeg var så liten. Disse tingene er blitt mer relevant å vite nå som jeg selv venter barn...

Pga omstendighetene rundt familien min og min oppvekst har jeg desverre ingen jeg kan spørre....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ha vert fortidlig fødd, nokon veker eg var 2600g og 46cm og 5 veker fortidlig fødd du kan jo ha vert litt tidligere fødd enn det eg var.

Skrevet

Jeg ble født 2 mnd for tidlig,og lå i kuvøse.

Jeg veide 1900 gr ved fødsel,og var 48 lang. Gikk senere ned til 1500 gr,før alt ble bedre.

Jeg vil tippe du ble født rundt 2 mnd for tidlig da..

Skrevet

hmmm. vanskelig å si siden vi alle er så forskjellige. jeg veide ca 2500 og var 47 lang. svigerinna mi fikk en bitte liten gutt 2300 g og 47 lang. 14 dager på overtid.

Skrevet

Barna til min tante bar hun fram til rundt termin, de var begge knapt 2 kg.Grunnen var at de ikke hadde det noe bra i magen.. Lite fostervann osv..

Men, svigermor røyka som et lokomptiv under alle sine svangerskap og barna hennes ble tatt 2 uker før med ks, og de var også knapt 2 kg..

Så kan vell være mye som spiller inn.

Skrevet

jeg fikk en gutt 2 mnd for tidlig, han var 1.3 kg, men burde ha vært over 1.5 kgi følge legene. Han var også 45 cm lang, men legene sa at han var lang for å være 32 uker. Så jeg tenker at mamman din var ca 34 uker da du ble født.

Trist at du ikke har noen fra familien din som kan infomere deg om din tid som liten :( - Håper allikvell at du har det kjekt nå, og at du fikk bedre oppvekstvilkår senere i livet.

Skrevet

tja si det ...

jeg ble født 7 uker før termin & veide 976g & 35 cm & det var fordi jeg ikke tok til meg næring da ...

Skrevet

Jeg ble født 6 uker før termin og veide 1790 g og var 45 cm lang. Mamma fikk svangerskapsforgiftning så jeg måtte tas med hastesnitt.

Skrevet

Du kan helt sikkert kontakte sykehuset der du ble født, de har vel informasjon lagret! Du må vel da oppgi din mors fødselsdato.

Skrevet

du kan ikke ringe sykehuset der du blei født da?rart om ikke dette står i papirene dine/journalen noe sted

Skrevet

All informasjon om deg finnes i fødselsregistrene, så det skulle bli en enkel sak å finne ut.

Kontakt sykehuset ditt eller fastlegen din, så hjelper de deg videre.

Skrevet

Jeg var nettopp på ul, da var babyen ca 1700g, og jeg var da 31+1, så tidlig ute var du nok... Dårlige vekstvillkår kan gi små babyer, men da er de ofte lenger om de fødes til termin...Jeg vil annslå at du var en 6-7 uker for tidlig med normale vekstkår.

Skrevet

Kjenner ei som er født i uke 30 som var 1580g/42 cm. Vil tippe mellom 32 og 35..

Skrevet

eg ble født 2mnd for tidlig og var 1850g og 42cm..

eg va på vekstkontroll i uke 30 og då va snuppa 1800gram

Skrevet

Jeg fikk en datter, hun veide 1589 gram og 44 cm i 2004 da hun ble forløst ved keisersnitt etter 38 ukers ventingen. Det skyldtes hjertefeil og røyking.

Jeg har fått lærepenge nok og er svært glad for at datteren min er svært aktiv og glad til å gjøre mye moro hele tiden! Hun veier 12 kg og er 90 cm høy for å fylle 3 år om 2 måneder til.

Hun skal få en bror eller en søster om 4 måneder til, jeg har termin i november og er ikke-røyker siden 2004. Jeg holdt å dø av hjertefeil 3 ganger på 2 år, jeg fikk operert inn i brystet med en hjertestarter i 2005. Og jeg mistet fosteret i 2006 (SM på 16.mai) da jeg var 8 uker på vei. Endelig har jeg blitt gravid igjen siden februar, men fikk hjertestans den 28.april og 24.mai da jeg overlevde av hjertestarteren. Og heldigvis fosteret mitt i meg overlevde også 2 ganger og vokser så fort enn tidligere med første svangerskapet med datteren min. Jeg skal ha termin den 17.nov. Jeg har fått UL for 6 ganger i løpet av 19 uker, skal igjen på UL om 2 dager til, er 22 uker på vei nå. Fosteret sparker mye når jeg sitter stille og slapper av.

En ting, jeg lurte på at noen har opplevd samme som meg? Fikk noen anfall uventet plutselig når man har svangerskap og hjertefeil sammen?

Beklager norsken min, fordi jeg er døv og skriver sånn, skjønner dere?

Skrevet

Jeg fikk ei jente født akkurat uke 39 og hun var 2290 gr og 43 cm.

Så vanskelig å si når du ble født utifra vekta

Skrevet

Mer enn 4 uker i allefall - jeg ble født 3-4 uker før termin og var 2400g og 45cm. Er jo veldig forskjellig hvor stor babyene erde siste mnd - vokser jo litt i rykk og napp - men vil tippe ca 2 mnd før tiden, jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...