Gå til innhold

rødt/orange urin....noen som vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

urinen er nesten hele tiden rød/orange, blir også det på papiret. noen som kjenner til dette, vært borti det før? har spurt jordmor, men får ikke noe svar...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rødt, som i blodfarget? Eller oransje, som i konsentrert?

Drikker du lite vann?

Om man ikke får i seg mye veske, eller drikker det i andre former enn vann (saft, jus, brus...) kan det fort få sterk oransje farge (og lukt). Ikke direkte farligf, men bedre om man får i seg nok vann selvsagt!

Gjest Ut på tur
Skrevet

Drikker du nok?

Så lenge JM ikke vet hva det er så er det vel ikke noe farlig ville jeg tenkt ;)

Skrevet

er en slags blanding av rød orange, litt forskjellig fra dag til dag.vet ikke helt om jeg drikker nok. men det kommer og går en del, har vært slik siden jeg begynte å få menssmerter for 7 uker siden, har igjen 2 uker nå....

Skrevet

Prøv å drikk mye vann i noen dager. En og en halv liter daglig (det er mye, men bra for oss). Så ser du om urinen forandrer seg... Og vet om det kan skyldes dette.

Dersom du mistenker at det er blod, bør du fortelle jm/lege at du gjør det...

Skrevet

Signerer de ovenfor. Hvis du drikker for lite blir fargen gjerne oransjeaktig fordi urinen er så konsentrert, men hvis du mistenker blod i urinen bør du sjekke det snarest.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg drikker 2-4 liter om dagen. Normalt når jeg ikke er gravid drikker jeg litt mindre.

Jeg merker at jeg har mye mørkere urin nå som gravid enn før. Men den blir lysere når jeg drikker nok.

Jeg går ikke oftere på do selv om jeg drikker mye. Store forskjellen er hvor mye som kommer ut :)

Jeg har kjøpt imsdal vann i flaske med "suttetut" Hver flaske er 0,7 liter og så er de lette å ha med seg over alt og lette å drikke fra i og med man slipper skru korken av og på :)

Drikker også hver gang jeg er oppe og tisser om natten.

Husk at vannet også kjøler deg ned dersom du er varm. Kjempe effektivt å drikke opp mot 1/2 liter relativt raskt :)

Jeg må også få si at jeg er ingen vannguru, drikker også andre ting som saft, eplejuice m farris, pepsi max osv. Men prøver virkelig å drikke masse for da har jeg det best :)

Skrevet

takker for svar. drikker nok litt lite vann, men aldri opplevd det slik før. har prata både med lege og jordmor ang om det er blod, har gått på diverse kurer, men får lissom ikke noe svar fra noen kanter! blir litt oppgit bare...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...