Gå til innhold

Noen som vet hvor lenge vannkopper er smittsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer uansett til å sjekke med legen i morgen, men gret å være forberedt i tilfelle ferieplanene helt må endres her... Jeg har ikke hatt vannkopper selv og vil absolutt ikke at vesla på 5 uker skal få det. Men nevøen min har altså vannkopper- altså de mener han er frisk nå, men..jeg vil nå være helt sikker.

Så noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

de er smitte frie når alle er inn tørket..men sikkert godt om vesla kanskje får det nå??da er hun ferdoig ,ed det.og de sier at små barn får mildere utslett..mine to hadde det i påsken,men skulle ønske de hadde det før:)

Skrevet

Mener å ha hørt at de smitter helt til det har blitt skorper... Inkubasjonstiden er forresten 2 uker.

Skrevet

Det er forresten en fin alder å få det i... hun kommer ikke til å skjønne noe av det, for hun er så liten enda. Værre når de kan klø på det..

Skrevet

Bra å få det så tidlig som 5 uker gammel altså? Trodde man skulle være forsiktig med å utsette så små barn for smitte av noe slag. Grøsser en smule av tanken på vannkopper: vesla, sønnen min på 3 1/2 og jeg syke samtidig...morsomt! Voksne blir ofte veldig dårlige av vannkopper, gjør de ikke det?

Takk for svar.

Skrevet

mannen i huset her har heller ike fått det,fikk det heller ikke når ungene hadde det,de slapp unna feberen også..min bror hadde det da han kom hejm fra syjekuset,mamma ammet ikke,,men ellers sa legen til henne at om hun hadde ammet hadde nok ikke ungen fått det,men var ikke noe i veien for at han hadde det da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...