Gå til innhold

hvor ofte vaske klær og sengetøy for de små?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte må jeg regne med å skrifte klær og sengetøy for JR.?

Vil jo selvsagt skifte og vaske dersom det er kommet gulp etc på de, men hvis ikke - hvilke "regler" gjelder da?

Vi voksne kan jo lett gå med samme buksen i mange dager uten å vaske den. babyer svetter jo heller ikke - så de vil vel ikke svette ut en genser slik at den må vaskes etter en dags bruk?

Sengetøy da?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg har ikke erfaring , men ser for meg at det kommer litt av seg selv og vanlig sunn fornuft jeg da ;)

Men hører jo alle med småbarn sier at vaskemaskinen den går daglig

Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg for at du ikke får vasket nok nei. Det går fint å bruke en genser/bukse flere ganger om den ikke er skitten. Den rekker aldri å bli "urenslig" uansett. Jeg har iallefall aldri vært overbeskyttende i forhold til dette, og mine to barn er så godt som aldri syke. (De går selvsagt ikke rundt i klær som ser skittne ut. Som regel greier de fint å søle på seg i løpet av en dag, så stort sett er det rent fra topp til tå hver morgen :-) ) Tror det er værre om de aldri opplever kontakt med litt støv og skitt...

Skrevet

har vært inne på nettbutikken til babyshop, og det står faktisk en del tips i de gule rutene utfra hva du skal "handle".. http://www.babyshop.no/sove.htm der står det feks om senga.. håper det hjelper noe..er bare å orientere seg videre på sia så kommer det mer :) er like grønn selv ;)

Skrevet

takk for tips om babyshop sine forslag. Der fant jeg blant annet følgende:

Tips!

Sengetøy bør vaskes en gang i uken, siden barnet tilbringer så mye av tiden med å sove. Klær vaskes når de er våte eller skitne. Leker vaskes også innimellom. De fleste av mikroorganismene som er i leker dør når leken ikke har vært i bruk på et døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...