Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Hvor ofte må jeg regne med å skrifte klær og sengetøy for JR.? Vil jo selvsagt skifte og vaske dersom det er kommet gulp etc på de, men hvis ikke - hvilke "regler" gjelder da? Vi voksne kan jo lett gå med samme buksen i mange dager uten å vaske den. babyer svetter jo heller ikke - så de vil vel ikke svette ut en genser slik at den må vaskes etter en dags bruk? Sengetøy da?
Gjest Ut på tur Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Jeg har ikke erfaring , men ser for meg at det kommer litt av seg selv og vanlig sunn fornuft jeg da Men hører jo alle med småbarn sier at vaskemaskinen den går daglig
Aurora.m/nr.3 Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Tror ikke du trenger å bekymre deg for at du ikke får vasket nok nei. Det går fint å bruke en genser/bukse flere ganger om den ikke er skitten. Den rekker aldri å bli "urenslig" uansett. Jeg har iallefall aldri vært overbeskyttende i forhold til dette, og mine to barn er så godt som aldri syke. (De går selvsagt ikke rundt i klær som ser skittne ut. Som regel greier de fint å søle på seg i løpet av en dag, så stort sett er det rent fra topp til tå hver morgen :-) ) Tror det er værre om de aldri opplever kontakt med litt støv og skitt...
MillyMillansky Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 har vært inne på nettbutikken til babyshop, og det står faktisk en del tips i de gule rutene utfra hva du skal "handle".. http://www.babyshop.no/sove.htm der står det feks om senga.. håper det hjelper noe..er bare å orientere seg videre på sia så kommer det mer er like grønn selv
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 takk for tips om babyshop sine forslag. Der fant jeg blant annet følgende: Tips! Sengetøy bør vaskes en gang i uken, siden barnet tilbringer så mye av tiden med å sove. Klær vaskes når de er våte eller skitne. Leker vaskes også innimellom. De fleste av mikroorganismene som er i leker dør når leken ikke har vært i bruk på et døgn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå