BarniHodet og enihverarmkrok Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Jeg vet jeg ikke boer ta til meg ting i denne jobben jeg har,(jobber som sykepleier paa akuttens operasjonssal) og proeve aa holde hodet kaldt og holde avstand, men dette var bare saa altfor trist... Assisterte et keisersnitt i natt. (Etter aa ha amputert ei arm paa en aids-syk ung mann! -Som om ikke det var nok trasighet for en dag!) Og ut kom ei bittelita, svak og meget misdanna lita jente. Stakkar... Jeg skal ikke gaa inn paa detaljene, men barnelegene og jordmor som stelte henne mente det dreide seg om en sjelden sykdom som heter Edwards syndrom. De maatte jo ta proever naa senere uansett, men det var diagnosen de gikk ut i fra. I saa fall kommer hun ikke til aa leve mer enn ett aar max. Alle legene pluss jordmor var sjokka og sinte, for den stakkars jenta var proeveroers, der oppfoelginga av svangerskapet er enda strengere og detaljert enn ved et vanlig svangerskap, og med de misdannelsene lstakkars lille Alba har, skulle det kunne ha blitt sett paa ultralyd... Uansett, ingen ante noe som helst, og de stakkars foreldrene som har vaert gjennom en hel masse for aa endelig bli gravide, som har gaatt gjennom et forventningsfullt og etterlengta svangerskap, og saa ender det saann... Huff, det er saa faelt! Alle mine tanker i dag gaar til dem, og jeg faar ikke hverken dem eller den spinkle, saare graaten til lille Alba ut av hodet mitt... Maatte ingen fler i hele verden gaa gjennom noe saant noen gang! Vet dette er et saerdeles utrivelig innlegg, men jeg maatte bare lufte det. Sorry. Ha en fin dag alle sammen!
-Mariposa- Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Usj, det er sånt som gjør at jeg noen ganger tviler på om det er sykepleier jeg vil bli! Stakkars familie! Håper de kommer seg gjennom det og at de i neste svangerskap får ALL den oppfølginga de har krav på!
OhMyGod!!! Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 åååh nå bynte jeg å gråte.....så utrolig trist......stakkar Alba, og stakkar foreldrene...
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Huff! Høres jo heeeeelt forferdelig ut! Ikke noe gøy å oppleve likt som sykepleier, heller ikke foreldrene da selvsagt! Ikke alltid lett å legge jobben bak seg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå