Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye får dere (evt betaler mannen deres) i barnebidrag når det er to barn det er snakk om? Bare lyst til å høre for å sammenligne litt..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får 3300 kr pr mnd for tre barn - med tre fedre....

Skrevet

Min mann betaler 3100 for to. Jeg får 1700 for en.

Skrevet

Kr. 0,-

Tjener for "godt" til å motta forskuddsbidrag fra staten, og med en far som unnlater å betale så blir det ingenting.

Skrevet

minste bidraget ligger vell rettover 1000 lappen.. er vell litt forskjellig fra hvor man bor. men ellers vil jo bidrag regnes ut fra hvor mye begge tjener.

Skrevet

Det finnes ikke noe minstebidrag. Man får forskuddsbidrag, men dette utbetales med 100/75/50/0 % alt ettersom hva bidragsmottaker tjener.

Og bidraget er det samme uansett hvor i landet man bor.

Skrevet

Slipper heldigvis det, vi har sambos barn annenhver uke. :)

Skrevet

Jeg tror mannen min betalte minstebidrag, 2000 eller noe?, i starten. Etter at vi hadde hatt barna 50/50 et par år sluttet mannen min å betale barnebidrag, de delte bare utgiftene på bhg/sfo. Nå er utgiftene mindre enn det mora får i barnetrygdt, så mannen min betaler ingenting. (på papiret har mora barna fulltid og mannen min bare annenhver helg, men dette vil han ha slutt på nå)

Skrevet

Jeg får 3900 for et barn, men pga han aldri har barnet nesten og ikke gidder å følge opp sammværsavtalene, så ris til egen bak da.

Skrevet

Mannen min betaler 900 kr. ( Vi har ... særeie på papiret, og dermed står han alene... økonomisk. Han har ett særkullsbarn, og i tillegg tre med meg...). Da vi hadde felleseie, betalte han ca 2500 kr....

Skrevet

Hva har felleseie med saken å gjøre?

Skrevet

Ved felleseie regnet de det som at vi delte på alle utgifter, og dermed var grensa for hvor mye han hadde å leve for høyere. Mens nå ser de på at han er "alene", og har fire barn å forsørge. ( Tre barn i egen husstand)

Skrevet

ok... er det NAV som regner ut for dere, eller gjør dere det selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...