Gå til innhold

Voksi pose

Celene -2.09.07~*HØYGRAVID*~

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bare lurer på når barnet kan begynne å bruke en voksi pose? (selvfølgelig må det bli kaldt nok). Men tenker med aldersmessig. Hvilke typer voksi poser anbefaler dere som har brukt det før og hvor mye koster de nye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde til min forrige gang, og den brukte han fra han var nyfødt (fødte på vinteren) Bare passet på å tulle han inn i helseteppe først så det ble litt tettere ned i der...

Skrevet

Jeg skal også bruke det fra h*n er nyfødt, og legge lammeskinn under for å gjøre det godt å lunt :-)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jeg tror det bare finnes to typer voksipose, sommer pose og den "vanlige" vinterposen.

http://www.voksi.com/2006/index.php?page_id=1377&PHPSESSID=d6ee3c09e20c1063f5251945bc369d2f

her er litt ulike mønster hentet fra nettbutikken.

Jeg har ikke erfaring fra før men satser på å eventuelt ha ett ullteppe på innsiden av voksiposen dersom det er veldig kaldt. Voksiposen er jo også fylt med ull da det isolerer best.

Bare ett lite tips som Bodil som laget voksiposen lærte meg.

En av grunnene til at hun laget den var at hun ville ha en pose det var lett å regulere temperaturen. F.eks når man kommer inn på et handlesenter el.l Da kan den lett knytes opp fordi det ervarmere inne enn ute. Mange foreldre glemmer at det er varmt for barnet også og så tar de av seg ytterjakka og legger over vogna ..

Skrevet

Det går fint an å bruke posen fra barnet er nyfødt. Hvis du kjøper med ull må du være påpasselig med å ikke ha for mye på barnet. Ullposene er veeldig varme!! Jeg driver familiebarnehage og har vært dagmamma så jeg har en del erfaring. Mange av ungene har ligget bare i strømpebuksa og vanlig genser i ullposene sine, men selvsagt varierer dette fra unge til unge. Ofte trenger de noe som varmer litt på overkroppen. Sjekk barnet ofte i starten, så finner du fort ut hva som er passelig for ditt barn.

Selv har jeg forresten hatt voksipose uten ull (ikke bare sommerdyne, men en som tåler 10minus grader). Syntes det var enklere å variere med den. Da brukte jeg ullteppe innerst, men d var sjelden det var behov.

Skrevet

Voksiposer er fantastiske!! Knalldyre nye da...rundt 1600 kr tror jeg..

Men for all del..har du vinterposen så ikke kle på for mye eller ha mere tepper nedi,for de er kjempevarme!

Har jobbet som dagmamma i mange år og har erfart at selv i 15 minus grader holder det at barna ligger i body/strømpebukse.

Hvis han eller henne ligger med armene "fri" må man ha en tykk genser eller fleece eller noe på.Og kanskje litt tykke sokker,lue og votter.

Skrevet

Noen som vet hvor lenge barnet kan bruke en slik voksipose? har lyst på en slik holly pose(med bamse i trekket) ettersom den fikk best i test et sted, men vet ikke om det er verdt å betale 1700kr ?

Skrevet

Kan de ikke brukes de første 3 årene eller noe sånt da tro?

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med min voksipose , men er det noen som vet hvordan man vasker innmaten ?

Mener det er ull-varianten jeg har . Må den renses kanskje ? Har tidligere kun vasket trekket , men nå skal jeg vaske hele .

Synes forresten den borrelåsdelen som er sydd fast i hodepartiet (der hvor den lille flanellskluten skal festes til ) er irriterende , og vurderer å fjerne denne . Noen med lignende erfaring ?

Vasketips mottas med takk :)

Skrevet

Jeg har vasket "dyna". Vasket den med milo på ullprogram,30grader og det gikk ihvertfall kjempefint!

Jeg har hørt at det er anbefalt å bruke salmiakk når man vasker den,men husker ikke hvorfor eller hvor mye..Så der er jeg litt på gyngende grunn.Det ble anbefalt i en av butikkene som produserer eller selger de

Skrevet

ok ! Skal ta den på ullprogram med Milo . Vasker jo lammeskinnene mine i maskinen og det går jo bra .

Salmiakken hørtes litt skummel ut .. men tusen takk for tipset !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...