<3 Snartmammatil2 <3 Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Hva tar dere med dere? Jeg har en liste som jeg leste i svangerskapsboken. Men dere som har erfaring, er det noen ellers lure ting å ta med? Hva må man ha med til babyen utenom hentesettet? Får man låne bleier, helseteppet og alt det der?
Gjest Ut på tur Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Vi fikk beskjed fra sykehuset om å ta med følgende: Toalettsaker som vi ville tatt med på en helgetur. Behagelige klær til mor å ha på sykehuset (jeg tar med meg to bukser og noen overdeler i jersey) Matpakke (spesielt viktig til far, spesielt om natten er det vanskelig å få fatt i mat) Energidrikke (spesielt viktig til mor som ofte ikke orker å spise, men MÅ drikke og trenger energi) Snacs Kamera(med lader eventuelt) På bærum sykehus får man ikke lov å filme under fødselen, men kan jo filme etterpå. Mobil og mobil lader (på svangerskapskurset anbefalte de at man ikke brukte mobilen underveis, de anbefalte også at man i forkant informerte nærmeste familie om hvordan informationsflyten ville være. Det finnes vistnok en del fedre som sitter og taster på mobilen gjennom hele fødselen for å informere om hva som skjer og det kan fort bli "litt" slitsomt) Musikk og noe å spille musikken på Hentekær til babyen ( under oppholdet får vi klær på sykehuset) Det er noen her inne som har foreslått en notisbok Klær og toalettsaker til far. Vi håper på familierom, og uansett dersom fødselen varer lenge kan det sikkert være godt med en tannpuss og en rein t-skjorte)
Bolla Pinnsvin Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Husk amme bh! Og ammeinnlegg.Evt brystvorte krem En pysj eller morgenkåpe Litt lesestoff Småpenger(da er det lettere å be noen smette ned i kiosken for deg hvis du trenger noe) Body til babyen.Jeg foretrekker ihvertfall body fremfor de ekle knyte-trøyene man får låne på barsel her.. Bind og noen gode truser (hvis man ikke liker å gå med nettingtruser med de digre "bleiene" de har på sykehuset)
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 Tøfler eller slippers skal jeg huske å pakke denne gangen, for det savna jeg forrige gang. Også "sov-i-ro" til nettene, havner jeg på barsel igjen og ikke hotell er d greitt å slippe å høre alle de andre og deres babyer ihvertfall, ble lite søvn forrrige gang..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå