Gå til innhold

smokk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

har en sønn på litt over to uker. det går sjelden mer enn to timer mellom hver gang han krever pupp. stort sett vil han ha en god dose hver time. det er greit for meg, men problemet er bare at han får i seg mer enn han kan fordøye, hvilket resulterer i mye oppkast. fikk beskjed av jordmor med å vente så lenge som mulig med å gi smokk.men jeg tenker at han har et stort sugebehov og at en smokk kan hjelpe litt. hva med dere? noen som gir smokk til så små babyer?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta vår er 18 dager, og har fått smokk siden vi var på sykehuset. Hun hadde så stort sugebehov, og mine brystvorter taklet ikke dette. Det er jo vondt, og jeg ble sår. De som arbeidet på sykehuset, sa ingenting da de så at hun fikk smokk. Det er ikke meningene brystene skal bli brukt som smokk, da blir de ødelagte!! AU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en gutt med enormt sugebehov, så vi ga han smokk fem dager gammel. Han suger på alt han kommer over;) Når han er sulten, spytter han bare ut smokken og gråter, så da skjønner vi at det kun er pupp som teller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi begynte med smokk nesten med en gang vi kom hjem fra sykehuset. Helsesøster sa at smokk er bedre enn tott, og smukk er bedre enn såre brystvorter og en sur mamma =)

Bruk smokk og vær glad. hehe et lite tips er å gi de de "riktige" smokkene med en gang. Vi gav en vanlig smokk først, og nå vil hun bare ha den. Litt senere kjøpte vi forskjellige typer som skal være bedre med tanke på tannstilling osv, men de vil hun ikke ha... Mulig de er litt vanskeligere å suge på og...

=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Min baby bruker ikke smokk. Hun hadde nok større sugebehov når hun var mindre, nå er hun 3 mnd. Men det har gitt seg nå, og nå suger hun på puppen til hun er mett og ferdig med det! Håper på å ikke måtte begynne med smokk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville nok ha begynt med smokk. Min har smokk, men bruker den ikke så mye. Prøvde først med den som skal være bra for tannstillinga, men den nekta han å bruke og spytta bare ut igjen...:) Håper du har fått litt mer tid mellom hver amming nå. Hvis han drikker så ofte venner han seg jo til å få mat hele tida og det blir kanskje litt slitsomt for deg i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...