Gå til innhold

Ikke helt forventet reaksjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minimais har fått maisgrøt med litt ris og hirse i ei stund nå. Av og til flesker vi til med litt malt oppi også. Men igår skulle vi prøve noe nytt - ren hirsegrøt med sviskepuré i. Jeg var skikkelig spent, og hadde blanda til pulver til "vanlig" grøt i tlfelle hun nekta å spise. Leser at mange her inne opplever at baby reagerer på ny mat - enten nekter å spise eller spytter ut, osv.

Og hva skjer? Hun hyler i sinne over at maten ikke kommer fort nok... Hun er sånn hver dag, raser skikkelig når grøtskåla er tom eller mamma nekter henne mer banan til lunsj. Tror jeg har fått et lite matvrak!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så morsomt da :) Jeg driver og venner sønnen min til mat, og da skal det gjerne gå litt sakte fram. I går hylskreik han med tårer og alt da det var tomt i skålen for han ville ha mer...tror det blir et lite matvrak av ham også, he he.

Skrevet

Lurer litt på å begynne å gi grøt til lunsj også... foreløpig får hun bare grøt til kvelds og litt banan eller 1/2 fruktmos fra hipp til lunsj. Hun ble 6mnd 4.juli.

Skrevet

Sikkert ikke dumt. Det er jo ikke så mye mat i banan som i grøt...så en kombinasjon er sikkert lurt hvis hun er sulten av seg :)

Skrevet

Min også blir sint og gråter når maten ikke kommer fort nok, jeg holder grøtskåla helt borte ved munnen hans så det blir kortere vei, hehe. Han er 8 mnd og har fått smake på en del middag og andre ting, og jeg har enda ikke funnet noe han ikke liker! Han blir vel som pappaen sin og spiser alt mulig (heldigvis, for mammen er litt mer kresen i matveien). :)

Skrevet

Hehe, gleder meg til vi skal prøve grøt også. :)

Skrevet

Hehe, var nå kjekt det da! Nærmer seg tiden til at vi også skal begynne med grøt, blir spennende!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...