Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #1 Skrevet 15. juli 2007 Jeg grua meg nok til fødselen som det var, men nå har jeg fått bekkenløsning!! Den blir bare verre for hver dag! Jeg klarer ikke å ligge på rygg og høyre side! bena kan jeg heller ikke løfte så mye som 2 cm over madrassen uten at jeg gråter av smerte! Så det å snu seg i senga er en oppgave som trenger tid og planlegging! Å gå seg en tur er også et smerteH! Sorry sytingen! Hvordan skal jeg få til å føde med dette? jeg vurderer faktisk å be om keisersnitt! Har snakka såvidt med legen om det men bestemte meg for å føde vanlig! Men nå er jeg jaggu i tvil! Tror dere det kan lønne seg med ks i mitt tilfelle?
xanadu -høygravid- (24/8-07) Skrevet 15. juli 2007 #2 Skrevet 15. juli 2007 Huff. Du har min fulle og hele synpati! Vet godt hvordan du har det! Ang. keisersnitt: Når man har bekkenløsning anbefales vanlig vaginal fødsel på det sterkeste. Er nemlig de hormonene som frigjøres under en fødsel som får bekkenløsninga til å trekke seg ordentlig tilbake... Jeg fødte med bekkenløsning forrige gang og det gikk veldig bra. Og med det resultat at etter bare noen dager var jeg myyyyyye bedre. Denne gangen er jeg MYE hardere rammet. (bruker rullestol og tusen andre hjelpemidler) Og samtlige leger/ terapeuter og jordmødre har anbefalt vaginal fødsel også denne gang. Skjønner at du ser på det som vanskelig å føde normalt når kroppen allerede skriker av smerte, men tro meg når jeg sier at i fødsel dukker det opp krefter du ikke trodde fantes i din egen kropp! Detta klarer du FINT!!! LYKKE TIL!!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #3 Skrevet 15. juli 2007 Tusen takk:) Dette hjalp mye:) Lykke til du også=)
ana baroma Skrevet 15. juli 2007 #4 Skrevet 15. juli 2007 har en venninne som hadde veldig sterk bl på begge sine barn. Rullestol og hele pakka... Hun fødte vaginalt, og er ikke i tvil om at det hadde hun gjort i dag også. Vær glad for at du faktisk kan føde vaginalt, det går helt sikkert kjempebra!! Kanskje du kan få hjelp hos fysioterapeut? Det hende rjo de kan hjelpe deg med teknikker osv for å få en bedre hverdag. greit iallefall dersom du har mange uker igjen:) Lykke til!
prins 07, prins 10 Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 Jeg har også BL , men ikkke i den grad dere beskriver. Under modningsakupunkturtimen min fortalte jeg hvor vondt jeg hadde i bekkenet om natta, så hun satt noen nåler for det også. Var smertefri i 3 netter, men kjenner jeg må ha en ny time nå. Verdt et forsøk ihvertfall:-)
sistemann Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Har hatt litt bekkenløsning de to siste sv.skap og også dette. Det jeg håper på er at den verste smerten skal gi seg ca en uke før fødsel. Det har skjedd med meg før, og har hørt det har har vært tilfelle hos andre og. Håper det gjelder for deg også
Gjest Ut på tur Skrevet 15. juli 2007 #7 Skrevet 15. juli 2007 Jeg har også bekkenløsning. Men ikke så ille som andre her. Jeg kan gå rundt i leiligheten, gå rundt på butikken osv. Har faktisk hatt det siden omkring uke6 og som legen sa, det er hormoner som gir oss bekkenløsning, derfor er det jo naturlig som en annen her sier at hormoner også skal stoppe det. På svangerskapskurset fortalte de om tilfeller der kvinner har kommet inn i rullestol, født barnet og danset ut igjen kvitt alle symptomer De anbefalte at kvinner med bekkenløsning fødte liggende på siden. Har legen gitt deg noen tips for hvordan du skal få det bedre når du skal sove? Jeg har blitt anbefalt pysj/nattkjole i glatt silke som gjør det mye enklere å snu seg i sengen Og så er det godt med en pute mellom beina. Jeg er veldig plaget med at det blir vondt i lårene om natten pga jeg ligger dårlig tror jeg. Og da hjelper det med litt masasje fra mannen min så det kan også hjelpe deg litt om du har en sånn en
anni654 Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 Hei, hvor lenge har du igjen? Har lest, at plagene med bekkenløsning blir bedre når hodet til barnet fester seg. Så er det kanskje mye bedre litt før fødseln og under fødseln. Lykke til
buzzybie Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 Jeg har hatt det likedan i to svangerskap, men det var ingen problem å føde. Var vanskelig å komme ut og inn av sengen ja, og å snu seg. Men å få ut ungen var ingen problem. Den siste gangen satt jeg i en stol til jeg kunne starte å presse, da var det ikkek så vondt å reise seg opp og ned+ at jeg følte jeg hadde bedre kontroll på riene.
Tpop Skrevet 15. juli 2007 #10 Skrevet 15. juli 2007 Jeg var på føden en tur i går og tassen lå i seteleie(det er tidlig så han kan ennå fint snu seg) Jeg sa til gyn.legen at jeg ikke ville føde i seteleie, uaktuelt. Jeg homper rundt på krykker når jeg er borte for å avlaste bekkenet litt, og hun sa at hvis man har bekkenløsning så er anbefalt å føde normalt. Hun sa at hvis man tok keisersnitt så ble man gjerne litt mer innmobil en stund etterpå og det er ikke gunstig i forhold til bekkenløsningen .Jeg hadde bekkenløsning sist også og merket ikke noe av det under fødselen så jeg tror ikke du skal bekymre deg over det:)
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #11 Skrevet 15. juli 2007 Takk for beroligende svar! Jeg er 29+1 så det kan jo kanskje bli bedre mot fødselen som dere nevner=) Jeg skal begynne til fysio, fikk henvisning fra legen på forige kontroll! Silkepysj som nevnes her skal oså prøves nå=) Muligens akupungtur også=) Føler meg tryggere nå som jeg fikk høre at så sterkt rammede fødte vaginalt uten problem! Må jeg kanskje prate med de på sykehuset ang fødestillinger nå? er ikke sikkert jeg er i stand til å prate når jeg kommer inn med rier og skal føde:)
amalie 10.08.07 og thea 12.10. Skrevet 15. juli 2007 #12 Skrevet 15. juli 2007 hei! Gå inn på helse bergen sine sider; her finner du informasjon om bekkenløsning. linken ser du under, denne har hjulpet meg masse. http://www.helse-bergen.no/avd/kvinneklinikken/diagnose/Bekkenloesning.htm
Gjest Skrevet 15. juli 2007 #13 Skrevet 15. juli 2007 Du bør gi føden beskjed om bekkenløsningen, slik at du slipper havne på rygg og at bekkenet låser seg under fødsel. Anbefalt stilling er på siden, og det funket fint for meg i hvert fall. Ta godt vare på deg selv, og unngå situasjoner som provoserer bekkenet (støvsuging etc), så slipper du forhåpentligvis å bli verre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå