Anonym bruker Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 altså etter å ha født og når de syr igjen? Lurer på om det er tilfelle her:/ Det går jo faen ikke an å ha sex, kommer ikke inn liksom, og det gjør driiitvondt:/ Isåfall hva gjør jeg??
Mikaelle7 Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Hvor lenge er det siden fødselen da? Tar noen uker å komme i vanlig gjenge for de fleste. Er vel 6 uker etter fødselen man anbefales å sjekke underlivet hos fastlegen sin, ville hørt med ham når du er på den kontrollen. Har ikke hørt om at man kan bli sydd igjen for mye, høres litt usannsynlig ut, men kan jo skje for alt jeg vet. Ta en tur til legen, så slipper du å bekymre deg.
Helene <3 Sarah Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Vel, å sy igjen der nede er jo noe av det kjønnslemlestelse av muslimske jenter innebærer, så at det GÅR AN må man jo si.. Synes det er litt rart om det skal ha skjedd da. Ville uansett gått til GU med dette problemet.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #5 Skrevet 15. juli 2007 da er vi to...er bare 5 mnd etter fødsel her da...men når han etter mye om og men kommer seg inn, føles det ut som hele greia har revna opp. svir og blør av og til også...er vel ikke normal det eller? pluss at det føles alt for trangt ut når vi holder på...føles som hele høna sprenges...heh..
M&Ms Skrevet 15. juli 2007 #6 Skrevet 15. juli 2007 Hvis dere ammer så kan det komme av tørre og såre slimhinner og stramt arrvev (arrvevet mykes ofte ikke skikkelig opp før ammingen er over og hormonene på plass). Da kan det gjøre skikkelig vondt og føles tørt og trangt, men man er ikke nødvendigvis sydd for mye for det. Kan jo prøve å tøye litt forsiktig i arrvevet hver kveld og kanskje bruke litt østrogenkrem. Er i alle fall nokså normalt å ha det slik opp til ett år eller halvannet etter fødsel. Det går seg nok til!
Mikaelle7 Skrevet 15. juli 2007 #8 Skrevet 15. juli 2007 Ville absolutt tatt en tur til legen. Ingen grunn til at du skal gå og bekymre deg for dette, sjekk det ut først som sist.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #9 Skrevet 15. juli 2007 Har prøvd med glidemiddel.. Har ikke ammet på 6-7 mnd. Når jeg er hos gyn måtte hu bruke barnespekter (eller hva faen det heter som du bruker for å titte inni der med)
selfangerkjerringa Skrevet 15. juli 2007 #10 Skrevet 15. juli 2007 Jeg hadde samme problem etter første fødsel. Det var faktisk ikke mulig å gjennomføre samleie, han kom seg ikke inn... Jeg var skråsikker på at de hadde "sydd meg igjen" og dro til fastlegen min for å be ham sjekke. Han forsikra meg om at rent fysisk var alt i orden der nede, men at jeg hadde VELDIG stram muskulatur. Fikk en del råd, og dro hjem og prøvde. Det som ble "redningen" vår var å bruke lang tid og mye glidekrem. Etter mye prakk, prøving og litt kos også, gjenvant jeg en del av kontrollen over muskulaturen der nede. Det gjelder å bruke stillinger en vet en slapper av i. Doggy fungerte bra for oss sånn sett - da kunne jeg "slappe av" og konsentrere på å slakke muskulaturen så han kom seg inn. Vi brukte også alle triks i boka for å få meg tent så jeg var så myk som mulig der nede. Mye jobbing for gubben en periode altså, men vi kom oss forbi det ps: det gjør fortsatt (etter 3 1/2 år og enda en unge) litt vondt ved penetrering, men når han først har kommet seg inn så er det bare godt og ikke vondt
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #11 Skrevet 15. juli 2007 Hmm, problemet her er at jeg var innmari trang før fødsel også, var nesten så det ikke gikk an å ha sex, men jeg klarte jo bli gravid, og tenkte med meg selv, at etter å ha født et barn MÅ det da bli bedre??? Men nå er det rett og slett verre :/ Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg er ikke sammen med barnefar, men prøvde å ha sex med en "kompis" for en stund sia, og det gikk bare ikke :/ Kan man operere eller noe sånn? Vet noen om dette?
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #12 Skrevet 15. juli 2007 Det er mulig! En venninne av meg ble sydd igjen for mye. Hun fikk resept pc an bedøvende krem. Da var det bare å "tøye åpningen"...Til slutt bled det normalt igjen!
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #13 Skrevet 15. juli 2007 Vi har også det samme problemet, nå er poden snart 7 mnd. Men jeg syntes det kommer seg etter kondom, myyyye babyolje (uten parfyme) både han og jeg ble dynket, forsiktig inn/ut, mye forarbeid på meg, myyye prøving og feiling og nå fungerer det sånn tålig. Vi har et stykke igjen, det er fordi vi ikke har så mye sex, sliten/lite tid "til overs".. Jeg mener det er muskulaturen som må tøyes over tid.
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #14 Skrevet 15. juli 2007 jammen problemet er at jeg omtrent ikke klarte å ha sex før svangerskapet heller:/ Jeg var kjempetrang, og sex var på en måte mer vondt enn godt.. Men nå er det rett og slett umulig.. Kanskje jeg bare er for trang uansett:/ Får ta en prat med gyn/fastlegen etter ferien.. Jeg finner meg iallefall aldri noen kjæreste når jeg ikke kan ha sex:/
Anonym bruker Skrevet 15. juli 2007 #15 Skrevet 15. juli 2007 dytter, dette lurer jeg på også ang operasjon..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå