Northernlights Skrevet 14. juli 2007 #1 Skrevet 14. juli 2007 (Fra Johannes evangeliet) Kap.8 Og Jesus gikk ut til Oljeberget. Tidlig neste morgen kom han til tempelet igjen. Hele folkemengden samlet seg om ham, og han satte seg og begynte å undervise dem. Da kom de skriftlærde og fariseerne med en kvinne som var grepet i ekteskapsbrudd. De førte henne fram og sa: «Mester, denne kvinnen er grepet på fersk gjerning i ekteskapsbrudd. I loven har Moses påbudt oss å steine slike kvinner. Men hva sier du?» Dette sa de for å sette ham på prøve, så de kunne få noe å anklage ham for. Jesus bøyde seg ned og skrev på jorden med fingeren. Men da de fortsatte å spørre, rettet han seg opp og sa: «Den av dere som er uten synd, kan kaste den første steinen på henne.» Så bøyde han seg ned igjen og skrev på jorden. Da de hørte dette, gikk de bort, én etter én, de eldste først. Til slutt var Jesus alene igjen, og kvinnen sto foran ham.Da rettet han seg opp og spurte: «Kvinne, hvor er de? Har ingen fordømt deg?» Hun svarte: «Nei, Herre, ingen.» Da sa Jesus: «Heller ikke jeg fordømmer deg. Gå bort, og synd ikke mer fra nå av!» ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ Synes ikke det gjorde noe om jeg la ut dette her i dag. =)
Yo&La+spire Skrevet 14. juli 2007 #2 Skrevet 14. juli 2007 Kan ikke si det var upassende nei:) Takk skal du ha:)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 14. juli 2007 #4 Skrevet 14. juli 2007 Flott:-) Jeg pleier å si det til folk selv. Men nå synes ikke jeg at det er en synd å ha sex jeg da:-) Og ikke få barn heller, det er derfor vi er her
kromis Skrevet 14. juli 2007 #5 Skrevet 14. juli 2007 Dette burde de muslimske landene som praktiserer steining av mennesker ha lest! jesus er jo deres profet.... :-)
Northernlights Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 14. juli 2007 Men nå vet vi jo strengt tatt ikke om dama hadde barn med 6 forskjellige menn ;o)
Northernlights Skrevet 14. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 14. juli 2007 "praise",fraggelhysa.Praise =)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 14. juli 2007 #9 Skrevet 14. juli 2007 altså...koranen er ikke så full av vold og bæsj som det mange tror. Den sier f.eks at man skal verdsette andre religioner som har bare en gud, og at man ikke skal sette islams profeter eller koranen over de andre religionenes. For de er av samme...hmm..vente litt *løpe for å finne boken min* "sannelig, de som tror på muhammad, og jødene og sabierne og de kristne, de som tror på allah og den ytterste dag og handler rettferdig; over dem skal ingen frykt komme og de skal ikke sørge" kap. 5:al ma'idah: 70 muhammed uttaler også i koranen at ikke Muslimer skal sette ham høyere en jonas (i hvalens mage), eller moses
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå